Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Sommer høst RPG

5 posters

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Go down

Sommer høst RPG - Page 2 Empty Re: Sommer høst RPG

Poste  Savras 5/6/2011, 15:47

Ja, alignment, det store tusenkroners spørsmålet. Kem er ond, kem er god, kem er godond? Ja, det spørsmålet er vel egentlig greit forklart under alignment i core boka. Så da tar eg meg friheta til å skrive av litt fra avsnittet derfra da:

Good vs Evil
Spoiler:

Law vs Chaos
Spoiler:

Så korvidt folk va ond, kanskje? Va iaf liten respekt for liv, men så var det stort sett selvforsvar mot bolleklipte udyr. Smile
Savras
Savras
Champion

Antall Innlegg : 608
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Sommer høst RPG - Page 2 Empty Re: Sommer høst RPG

Poste  Nexus 5/6/2011, 16:34

Sjølforsvar mot dem som angrep va fair enough, men bare oppdraget fra de barrelmakeran om å "bli kvitt dem som ikke vil være med oss" va strengt talt på evil sia av aksen. Det kan være eg overpolitisere, men det at de "bolleklipte udyran" tilfeldigvis va på demmes side kan ha nokka å gjøre med at vi tok livet av kompisan demmes. (Hvilket va sikring av at dem ikke gjentok bragden av voldtekt, selv good alignment iflg boka ser til at onde gjerninge ikke går ustraffa.)


Poenget mitt e at man kan ikke forvente at karakteran ikke ska være ond, når det man legg opp til at man skal utføre, er det gangsters ville definert som dirty work (aka banke dritten ut av commoners, evt. ta livet av noen av dem sånn at dem høre etter). Hovedproblemet som oppsto va ihvertfall at eg prøvde å holde meg på en mer nøytralt/goodly side av saken, der eg helst ikke ville være med på utpressing av folk som strengt talt ikke gjorde nokka annet enn å bli mer selvstendig. Utenom peng, så hadde vi ingen gode motivasjona for å gjøre dirty work i det hele tatt. Hadde vi skulle spilt Evil type karaktera derimot, så hadde det ikke vært ett problem i det hele tatt.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Sommer høst RPG - Page 2 Empty Re: Sommer høst RPG

Poste  Bernt 6/6/2011, 10:39

Hmm lest gjenna her og diskutert en del med dokker om det i går.

Hadde dokker følt litt mer med når dokker snakka med han dudn som ga dokker oppdraget hadde dokker hørt at han ikke trengte å ha de folkan drept, kanskje for alt dokker vet foretrakk å få dem tilbake uten maktbruk, nokka som ville gjort dagan hannes lettere og dem mer interessert i å fortsette samarbeidet og ikke dolke han i ryggen ved en seinere anledning.

Dokker hadde andre muligheta, drap va ikke eneste løsning på den her konfliktn, eller kanskje det va det, for alt dokker vet ville dem angrepe dokker uansett faen og dokker hadde måtte sloss...

Uansett så vil kampanjen dreie mer i en goodly retning framover.

Foretrekke et godt party btw... (det e en trussel bakt inn i siste setning der)

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Sommer høst RPG - Page 2 Empty Re: Sommer høst RPG

Poste  Nexus 6/6/2011, 11:07

Mulig det va måten ting blei formulert på, men sånn som min karakter oppfatta oppdraget, så va det å enten presse dem til å skifte laug, eller bli kvitt problemet ved å ta dem av dage.. Problemet va at min karakter såg ikke nokka grunn til å hjelpe dem med nokka sånt, fordi det innebar å banke opp og eventuelt måtte drepe folk som etter min viten ikke hadde skada nokka annet enn økonomien til tønnemakeran.. Eksluder grådighet (ref. 1000g), så såg eg ingen grunn til å hjelpe dem. (Tvert imot, vurderte ett øyeblikk å advare snekkeran mot det hele, men fant ut at det greieste va strengt talt å holde seg unna.)
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Sommer høst RPG - Page 2 Empty Re: Sommer høst RPG

Poste  Bernt 9/6/2011, 22:24

Muligheta for RP på lørdag? eg kan sikkert fra ca. åtte tia.

Skulle gjerne trekt med oss han Sverre så kanskje man hadde vært 5 stykk.

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Sommer høst RPG - Page 2 Empty Re: Sommer høst RPG

Poste  Nexus 10/6/2011, 04:47

Muligheta åpen for min del, geir e vel neppe med (hadde nokka bryllup greier) og jim e også tvilsom (sprute ut unga)
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Sommer høst RPG - Page 2 Empty Re: Sommer høst RPG

Poste  Savras 16/6/2011, 22:45

Isaach Khant
Født under trange kår på en grisefarm rett utenfor Xyla. Mat og drikke, bortsett fra sumpfrosker og regnvann, var vanskelig å få tak i. Foredrene William og Margreth Khant døde under et raid på gården. Bandittraid var ikke uvanlig i utkantene av byene, og vold og død var en verdagslige ting.
Isaach ble adoptert av en prestinne, Tena Fraulein, som drev det lokale kapellet i Pytt, dedikert til Pharasma.

Isaach hadde ikke mange lekekamerater på sin egen alder i den lille landsbyen, Pytt. Så mye av fritida gikk til å utforske de nærmeste omgivelsene, det var krypter, skoger og dype tjern. Det var aldri kjedelig selv om det var til dels ensomt å bo i Pytt.

En dag i Isaachs 15. år så utforsket han en av kryptene ved kapellet. Krypten hadde stått låst så lenge Isaach hadde vært der, men den her dagen stod den tunge steindøren til krypten på vidt gap. Nysgjerrig som Isaach var så sneik han seg ned for å undersøke, kanskje var det skatter der? Etter at Isaach vandret inn i krypten så smalt den tunge steindøren igjen uten en eneste lyd. Skrekkslagen og fanget i mørket i flere dager før han ble funnet sovende under en benk i krypten av Humphrey Bredrauv (en aldrende vaktmester™ som tok seg av å sjekke kryptene og diverse andre praktiske ting rundt kapellet).

Isaach våknet opp en ukes tid etter hendelsen uten å egentlig huske noe fra krypten, hva som hadde skjedd etter at døren slo igjen var et tomt minne. Dagene etter var uvanlige, når Isaach gjorde sine daglige gjøremål så virket det bestandig som om det var noen som fulgte med han, verktøy som ble satt på plass kunne man finne like etterpå flere meter unna, og det var alltid kjølig i området Isaach befant seg i. Isaach avfeide hendelsene i starten, spøkelser var ikke unormalt på en kirkegård trossalt.

Isaach oppholdt seg i kapellet fra han var 13 til han vær 17, da valgte han å ta til veien igjen å finne seg selv. Isaach holdt ikke kontakten med Pytt og dens få innbyggere, han håper på å finne sin egen vei heretter.


Savras
Savras
Champion

Antall Innlegg : 608
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Sommer høst RPG - Page 2 Empty Re: Sommer høst RPG

Poste  Savras 16/6/2011, 22:48

La karakter infoen som er posta her i første post btw.
Savras
Savras
Champion

Antall Innlegg : 608
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Sommer høst RPG - Page 2 Empty Re: Sommer høst RPG

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet