Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Forslag til en house rule....

5 posters

Go down

Forslag til en house rule.... Empty Forslag til en house rule....

Poste  Bernt 12/11/2011, 21:15

Egentlig samme regel som i turneringa vi va i nylig, at enkelte spells bare gir ett wound, ikke automatisk bare drep karaktera.
Eg synes den regeln bør brukes som en house rule for våres games framover.

Protesta, tanka eller forslag?

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Nexus 12/11/2011, 21:23

er ikke en dum regel, det ska eg si meg enig i (spesielt etter at eg allerede har mista lvl 4 sorc til en enkel dweller....Orc Tongue)

Kan alltids avgjøre sånt foran kvert game, men har ikke nokka mot å bruke det sånn.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Savras 12/11/2011, 23:39

Dokker får no spille med kordan regla dokk vil.
Savras
Savras
Champion

Antall Innlegg : 608
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Da Git 13/11/2011, 10:05

Andreas skrev:Dokker får no spille med kordan regla dokk vil.
Ikke enig. Eg syns alle skal komme med si meining om sånt. Og da gjeld det deg også. Eg syns gruppa skal være enig om korsen regla vi bruke, og ha samme regla for alle sånn at det ikke oppstår misforståelsa, eller at noen faktisk ikke kan reglan. Blant anna derfor eg lagde forumet, så alle har en plass å lese våres house rules.

Men ellers e eg enig. Ganske lurt å følge reglan for turneringsmiljøet våres (som per dags dato e i Tromsø). Bortsett fra mengden terreng dem brukte...

Kenneth skrev:Kan alltids avgjøre sånt foran kvert game, men har ikke nokka mot å bruke det sånn.
I utgangspunktet trur eg vi bør ha house rules som fast løsning, ellers blir det litt mye vingling og misforståelsa kan oppstå.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Savras 13/11/2011, 12:46

Om et system treng houserules så vet eg ikke om systemet er verdt å bruke, er generelt sett imot houserules, men for all del det er no stort sett dokker som spille det så min meining om temaet er no ikke så veldig relevant.
Savras
Savras
Champion

Antall Innlegg : 608
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Nexus 13/11/2011, 14:42

Har enda til gode å se ett rpg/tabletop game som ikke har hatt houserules vikla inn. (vi brukte ganske mye houserules i alle åran vi spilte dnd.)
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Nexus 13/11/2011, 14:43

I alle tilfelle så e alle som e med å spille sine meninge relevant. uavhengig kor mye/lite dem spille.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Da Git 13/11/2011, 14:47

Alle sin meining e like relevant. At vi bruke reglan oftare betyr ikke at vi skal bestemme reglan for dokker andre.

Warhammer og andre spill fra GW e jo kjent for å være til tider ubalansert, men å forkaste et heilt system fordi man må endre en regel e no litt drøyt. Eg syns 8th edition e det beste regelsettet GW har lagd til Warhammer, med noen få regla som må presiseres litt. De få endringen som kommer e færre enn det ville vært i andre utgava.

Om husreglan kan man diskutere og prøve og feile. Det kan jo hende at ekstraregelen for sånne spells bare bør brukes i for eksempel "Blood and Glory", som e ekstra utsatt for flaks/uflaks.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Nexus 13/11/2011, 14:56

Syns egentlig spells som har potensiale for instakill på units godt kan være roa ned til 1wound på karaktera. E utrolig kjedelig å miste dyre karaktera på dem. (syns strengt talt dem e ekkel nok uten character removal i samme slengen.)
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Savras 13/11/2011, 15:18

Om man ska gjøre nokka sånt, så bør man ta å gjøre det over hele bordet da, mao nokka som drep momentant gjer kun et wound.

Synes systemet som er funker greit, ser ingen grunn til å rote i det.
Savras
Savras
Champion

Antall Innlegg : 608
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Ole-Kristian Olsen 6/1/2012, 00:42

Geir Ivar skrev:Bortsett fra mengden terreng dem brukte...

Hei! Ikke for å kuppe tråden, men lurer på hva du mente. For lite? For mye? For statisk? Vil gjerne ha innspill slik at opplevelsen blir bedre!

Ole-Kristian Olsen
Warrior

Antall Innlegg : 47
Join date : 03.05.2011

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Da Git 6/1/2012, 06:24

Ole-Kristian Olsen skrev:
Geir Ivar skrev:Bortsett fra mengden terreng dem brukte...

Hei! Ikke for å kuppe tråden, men lurer på hva du mente. For lite? For mye? For statisk? Vil gjerne ha innspill slik at opplevelsen blir bedre!
Hei. Smile

Ja, eg syntes det var litt vel åpent på bordet. Og selv om det e enklere med åpne slagmarker er det en av de balanserende faktoran i spillet. 8th edition er etter min mening ment å spilles på en trang slagmark med relativt mye terreng. Troppan skal måtte bruke terrengreglan.

Eg har ingen ting i mot de spesielle reglan for mye av terrenget i 8th (magiske effekta osv). Men eg ser at det kan bli vel mye å holde styr på i ei turnering.

Skal huske å komme med sånne tilbakemeldinge en anna gang. Vi fikk det litt travelt med å kjøre mr. Wolf til bussen etter turneringa i høst. Smile
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Forslag til en house rule.... Empty Re: Forslag til en house rule....

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet