Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Movement trays

+2
Nexus
Daniel
6 posters

Go down

Movement trays Empty Movement trays

Poste  Daniel 6/7/2012, 23:13

Har fått prima ferdig de dvergan eg kjøpte av Jim, og kom til å tenke på movement trays til å holde styr på folkan med.
Ser du kan kjøpe nokka slags "mekk sjøl" opplegg hos spillsjefen og fleste vanlige nettbutikkan, men det koste jo litt. (vet ikke kor mange brett eg kan lage til dvergan mine ut av en sånn pakke, men tenke at det e rimeliger å lage sjøl)
Ka bruke folket for å lage movement trays, eller kjøpe dokker ferdige?
Har sett noen youtube videoa kor folk bruke plasticard, og mdf (nokka slags finèr eller denslags), finn man det på noen norske nettbutikka? eller enda bedre, noen butikka her som sell nokka lignanes?
Såg bokhandelen hadde sånn foamboard stuffs, men dem blir kanskje litt høg, e vel 5mm høgde på dem. Kjøpte en plate med det på bokhandeln idag, men tenkte ikke på det med høgda før eg kom hjem...

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Movement trays Empty Re: Movement trays

Poste  Nexus 7/7/2012, 02:03

Ligg vel en link til kor du får kjøpt plasticard for en billig penge her på forumet en plass. utover det så kan du samle de sprue delan som e igjen etter at du har klipt laus modellan, og bruke dem som kanta på movement trayet.

Edit: Du finn linken under "Alternativer til GW" tråden. Anbefale å kjøpe litt, e veldig høvelig når man ska bygge ting.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Movement trays Empty Re: Movement trays

Poste  Da Git 7/7/2012, 08:29

Foamboard e flott til terreng og sånt. Kan sikkert til nød brukes som base til enkelte ting også (for en idé, Geir Ivar. Den må du bruke sjøl!).

Eg kjøpte GW sitt movement tray sett og fikk lagd en heil del ut fra det. Etterpå så har eg brukt fleire av kantan og hjørnan til å lage trays av plasticard. Som i seg sjøl bare e høvelig tjukke skive av plast...

Ellers, sida eg magnetisere de fleste modellan, lage eg også "trays" som bare e flatt plasticard med metallark oppå, uten kanta rundt. Skal sjekke mulighetan for å få tak i stålplate og verktøy for å klippe til og bøye kanta.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Movement trays Empty Re: Movement trays

Poste  Kong Kim den Grusomste 7/7/2012, 16:54

Syns GW sine var mye før pengan Smile e fornøyd med de, men har ingen erfaring med andre trays bortsett fra papp trays laga av bigone pizza papp og litt maling(funker halvgodt)
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Movement trays Empty Re: Movement trays

Poste  Daniel 7/7/2012, 17:15

hmm, kanskje bare slenge med et tray eller to når eg finn ut kor eg skal bestille regelbøker fra. Treng jo regelbok til fantasy, og 40k har jo nylig fått ny bok. E vel bare enda godt at man ikke hadde nilest på de gamle reglan da Rolling Eyes

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Movement trays Empty Re: Movement trays

Poste  Daniel 9/7/2012, 22:54

Geir Ivar skrev:
Ellers, sida eg magnetisere de fleste modellan, lage eg også "trays" som bare e flatt plasticard med metallark oppå, uten kanta rundt. Skal sjekke mulighetan for å få tak i stålplate og verktøy for å klippe til og bøye kanta.

E veldig gira på å magnetisere mine trays når eg en vakker torsdag bestille det, kor du hente metallark fra? ymse nettbutikka det og? Va innom byggevarehuset idag men dem hadde fint lite, snusa på magnetisk maling og, men det måtte bestilles, så blei vel godt over 300kr for en halvliter da. Kan hende eg teste det ut en gang i framtia, om eg ikke finn noen andre nettsie som sell det i litt mindre kvanta eller til en rimeligere pris.

*edit* fant link til magnetic-paper.com i en tidligere post du hadde...

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Movement trays Empty Re: Movement trays

Poste  Savras 9/7/2012, 23:30

Galeforce nine produsere magnetiske basa (dem er ganske dyr), samt praktiske metallark man kan lime på trauan (koste bare noen få pund for en 5-6 ark). Vil anbefale å skaffe magneta fra dealextreme, der får du ett par hundre magneta for en 70-80 krone.

Vet dem selger magnetark på www.maelstromgames.co.uk og www.waylandgames.co.uk, en pakke hold ganske lenge. Sjøl har eg to hæra (kor den ene har veldig mye chaff) og eg har ikke klart å bruke opp to pakka enda.
Savras
Savras
Champion

Antall Innlegg : 608
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Movement trays Empty Re: Movement trays

Poste  Daniel 9/7/2012, 23:39

oooh! Fant ikke nokka anna enn magnetiske basa på maelstrom, men på wayland fant eg med en gang. Takker og bukker, bestille heller ifra dem enn den andre sia. Sia eg har bestillt fra wayland før og whatnot.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Movement trays Empty Re: Movement trays

Poste  Kong Kim den Grusomste 14/7/2012, 16:19

Her e ka du får i pakka fra citadel


Sist endret av Kong Kim den Grusomste den 14/7/2012, 21:22, endret 2 ganger
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Movement trays Empty Re: Movement trays

Poste  Bernt 14/7/2012, 18:25

anbefale på det aller sterkeste å bestille fra rocket hobbies, kan ta en ukes tid, men du slipp å betale norsk toll om du passe på å holde ordren på 20-30ish og ber dem om å skrive at den e verd under 20£ en plass... dem har uslåelige prisa, du slipp å betale lokal skatt til England om du bestille fra dem...20%

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Movement trays Empty Re: Movement trays

Poste  Daniel 14/7/2012, 18:26

Nice, akkurat det eg trengte å vite. Blei jo litt mer av en sånn pakke enn det eg hadde intrykk av.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Movement trays Empty Re: Movement trays

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet