Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste

3 posters

Go down

Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste Empty Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste

Poste  Da Git 7/7/2012, 11:17

Eg leita litt på han internett og fant ei liste som blei omtalt som sånn cirka standard turneringsliste. Tror den kan fungere som en fin basis for testing til å bygge dokkers egen hær rundt.

Merk at det ikke nødvendigvis e sånn at det her e ei endelig liste, bare en mulighet. Gunline fungere jo også ok. Smile

Dwarfs 2000 points:

Heroes:
Runesmith - general, shield, Master Rune of Balance and 1 x Spellbreaker Rune - 147

Thane BSB - Master Rune of Gromril , Rune of Preservation, Rune of Resistance, Rune of Fire - 160 points

Core:
40 Greatweapon Warriors - standard bearer and musician - 415
35 Greatweapon Warriors - standard bearer and musician - 365

Special:
Cannon - Rune of Forging, Rune of Burning - 130
Gruge Thrower - Rune of Accuracy, 2 x Rune of Penetrating - 155
Gruge Thrower - Rune of Accuracy, Rune of Penetrating - 130
30 Hammers - standard bearer and musician - 378

Rare:
Organ Gun - 120
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste Empty Re: Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste

Poste  Daniel 7/7/2012, 17:19

høh, ikke en eneste quarreler eller thunderer.
Men kan jo være nokka å gå etter det der, men må no først få dvergan eg har kjøpt utenom jim sitt gamle, så eg ser ka eg faktisk har og ikke.
Kjøpte nokka stuff fra en fyr på 2d6forumet, så forutsett at eg får den pakken og ikke blir svindla så skulle eg ha nok med core units iallefall. Huske ikke alle de andre greiern som va med i pakken atm dog...

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste Empty Re: Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste

Poste  Da Git 7/7/2012, 19:03

Tror nok at små enheta thunderers eller quarrelers kan være god support til det her.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste Empty Re: Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste

Poste  Kurt Henrik 8/7/2012, 20:48

Likte størrelsen på de tre blokkene. Du kan f.eks klare å breake steadfast på det som er standard størrelse iht internett (40+ for slaves, og 30+ for clanrats og stormvermin). Eller du kan velge å gå i horde og fortsatt ha en anstendig static combat res modifier.

Tror ikke lista nødvendigvis trenger noen enheter med BS skyting.

Litt avhengig av hva du møter så kan du kjøre castle og points denial med denne lista (noe jeg regner med er meningen også). Kanskje ikke den mest spennende taktikken, men du tvinger motstanderen til å komme til deg og på turen fremover så mater du på med WM skyting og når de så begynner å komme nært (og er kraftig redusert) charger du dem. Slik jeg ser det så kan den ha noen svakheter dette er mot Empire gun line (de har lengre rekkevidde på kanonene sine, kan løses med å bruke gruge thrower mot dem), en motstander som også kjører points denial (spes hvis vedkommende har mye magi med lang rekkevidde/ eller som buffer egne enheters muligheter til å overleve), en rask storme fremover hær (ikke sikkert du klarer å ta ut nok før de kommer frem), deg selv (av erfaring vet jeg at det er kjedelig å spille points denial, en kan plutselig finne på å storme frem selv Very Happy ).

Måten jeg ville spilt mot denne lista på med min nåværende Skaven liste (se 2K turnerings lister tråden). Jeg ville blitt stående i min deployment sone (helst på en slik måte at bell hadde vært minst mulig synlig. Konsentrert skytinga mi mot en og en av blokkene dine (all skytinga mi med unntak av Gutter runners får du ikke armour save mot.) Jeg ville ha brukt ruin magi decken mot deg (Grey Seer kan fritt velge mellom begge de to lorene som han kan ha i starten av en kamp. Dette kan også være en miks av de to.) for å få en spell som gjør at alle WM må kaste 4+ for å få lov til å skyte. Videre ville jeg ha ringt i klokka i hver tur med 3d6 i håp om å få resultat 11-12 (snitt) som gjør d3 Wounds på alle enheter på bordet som har T7 eller høyere. Ville forresten også prøvd å kjørt points denial med Hell Pit Abom, den liker ikke en liste som dette...

KH


Kurt Henrik
Kurt Henrik
Warrior

Antall Innlegg : 38
Join date : 01.07.2012

Til Toppen Go down

Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste Empty Re: Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste

Poste  Da Git 8/7/2012, 22:59

Takk for godt innspill, Kurt Henrik!

Eg posta lista fordi vi har to spillera her som e veldig fersk med Dverga (og Warhammer generelt), men har ingen erfaring med dem sjøl, så all taktisk hjelp tas imot med takk. Smile

(Eg e lutter øre for alt som har med Skaven å gjøre også. Har "snart" en hær, men har ikke spilt med dem enda).
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste Empty Re: Dwarf 2000 poengs "standard" turneringsliste

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet