Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Daniel har malt div

+3
Kong Kim den Grusomste
Jim
Daniel
7 posters

Side 1 av 2 1, 2  Next

Go down

Daniel har malt div  Empty Daniel har malt div

Poste  Daniel 18/7/2012, 00:16

Har fått malt 15 dwarf warriors, 3 thunderers, 2 miners, 3 ork nobs, 2 deffkoptas, en Khador Man'O'War Shocktrooper, og en Menoth exemplar cinerator de siste 2 uken, og trur det kan være lurt å poste bilde av dem for å pushe meg sjøl til å fortsette med resten. Har jo enda en stor mengde dverga som må males Orc Sad
Mange av modellan, spesiellt orkan har fått lite maling på seg, (black leatha boyz klanen?) og endel mangle washes og highlights, men e dem tabletop ready? Kan dem brukes uten at motstandern skule stygt på meg?
E kanskje safe med tanke på at alt anna av dverga og orka e umalt, så blir vel skuling uansett men...



Daniel har malt div  Scaled.php?server=651&filename=18072012264

Daniel har malt div  Scaled.php?server=267&filename=18072012265

Daniel har malt div  Scaled.php?server=823&filename=18072012266

Daniel har malt div  Scaled.php?server=692&filename=18072012267

Daniel har malt div  Scaled.php?server=807&filename=18072012268

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Jim 18/7/2012, 07:21

Fin tabletop ready std det der Smile Du hadde litt lite dverga syns eg btw Orc Tongue
Jim
Jim
Boss

Antall Innlegg : 276
Join date : 12.01.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Kong Kim den Grusomste 18/7/2012, 07:25

Looking good, keep on paintin'
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Daniel 18/7/2012, 11:58

Jim skrev: Du hadde litt lite dverga syns eg btw Orc Tongue
Dvergjævlan ville ikke være i fokus med mobilkameraet, og orka ikke å stable opp 15 stykk. Tok dem som såg greiest ut så folk trur alle ser like "bra" ut.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Savras 18/7/2012, 13:07

Ser bra ut, bare stå på!
Savras
Savras
Champion

Antall Innlegg : 608
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Nexus 18/7/2012, 14:32

Bare å male på til tåran reinn og fingran blør. God TTR standard det der Smile=
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Da Git 18/7/2012, 22:24

Jepp, en hær malt sånn vil uansett se bedre ut enn de første vi stilte opp for 13-14 år sida. (modellflymaling...)

Bare å si fra når du vil ta et slag eller to. Det e som regel noen som har tid i løpet av få daga. Smile
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Jim 19/7/2012, 06:13

Bare å fjerne de orce bildan gutt dem blei jo totalt sundreven i mine shootingfases Orc Grin va gøy å teste det meir skikkelig. problemet no e vi må lære oss reglan på nytt igjen sia det kommer ny bok...
Jim
Jim
Boss

Antall Innlegg : 276
Join date : 12.01.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Daniel 19/7/2012, 14:47

Vi kan jo ikke de gamle reglan heller, så det e no forsåvidt greit.
Men har lært det at vodkarasjonen til orkan skal utleveres ført etter en kamp, og ikke før. Dem va jo helt useless de deffkopteran, og den uniten som satte seg fast i den murveggen.
Eneste eg kunne være fornøyd med va at warbossen fikk mosa fjeset på fire marines med powerklaw før han bikka om.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Daniel 16/12/2012, 17:01

Holy crap, har begynnt å male igjen etter en kompaeriode på 3-4 mnd, I leveled down...
So much to paint, so much to learn! (again)

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Kong Kim den Grusomste 16/12/2012, 18:54

Daniel skrev:Holy crap, har begynnt å male igjen etter en kompaeriode på 3-4 mnd, I leveled down...
So much to paint, so much to learn! (again)

Slapp av, vit detta, du blir aldri fornøyd Hehe Wink post opp bilda uansett
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Nexus 16/12/2012, 19:32

more pics plx
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Daniel 17/12/2012, 23:12

Her e det eg har fått til etter langtidspausen.
Daniel har malt div  17122012344

De tre fremste e ongoing. og Ogreduden e en test med sånn akrylpasta fra europris på basen. Virke ganske kurant å bruke som et tyngre snelag.
Fant og ut at en gang i framtia når det meste e unnagjort så vil eg strippe og male på nytt de ogran eg kjøpte fra 2D6 forumet. Dem e malt med så mørke farga, og sand på alle basan, og virke dermed mere som ørkenogres, eg ser heller for meg at Ogran hold til i mere fjelltrakta med sne og greier. Med unntak av maneaters e eveerywhere.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Da Git 17/12/2012, 23:31

Ser greit ut det. Orken e vel best så langt. Dvergan e bare å putte inn noen detalja, washe og highlighte hud og klær. De bakerste dvergan ser eg gjerne nærmere bilde av, men på avstand ser dem kampklar ut.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Kong Kim den Grusomste 18/12/2012, 00:16

Ogran e nomadiske og har vært overalt, men hjemplassen e i snødekte fjellalpa der titanan en gang bodde, om æ huske fluffen rett.. Uansett ser ikke så værst ut det der Smile den pastaen erstatte liquid greenstuff lett og har du finkorna sand blanda med den så vips teksturmaling mal ønsket farge på toppen kan også vannes ned. I sannhet Amezeballz pasta!!! Skru ju GW
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Nexus 18/12/2012, 15:44

hmm.. den akrylpastaen ser jo faktisk egna ut til å male fram bølga på vann og.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Daniel 23/12/2012, 22:33

E ikke stort bedre bilde av de bakerste dvergan, men litt mere fokus på dem iallefall:
Daniel har malt div  17122012346

Og det eneste vettige eg har fått gjort sia sist, en dragon slayer:
Daniel har malt div  23122012351

fra baksia:
Daniel har malt div  23122012355
Men ser på bildan no at malinga e skrapt litt bort fra øksen, lure på om den må strippes da, eller bare male over.
Og ka slags wash bruke folk på flesh? Eller e det layering og higlights dokker some mere erfaren bruke? Sees litt dårlig på bildet men baksia av dragonslayern e veldig mørk, brukte bare devlan mud over han.
Vet P3 har en egen fleshwash, men har ikke testa den sjøl, vurderte å teste den ut neste gang eg bestille nokka, ser at eg treng et litt større fargeutvalg. Har nok rødfarga til å male en hel fjøs men fint lite gult feks...
Ser også at eg har vært litt confuzzled når eg har prata om akrylpastaen, e ikke akrylpasta det står på boksen, men relieffpasta, trur eg har akrylpasta i hodet etter å ha lest/sett en av dvergvideoan til Kong Kim, men om det e samme tingen vet eg ikke, står fint lite givende info på boksen Neutral

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Nexus 23/12/2012, 22:38

Ogryn Flesh funke veldig bra på relativt lyse hudfarga. (Anbefale ikke devlan mud på hud.)
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Daniel 23/12/2012, 22:59

da e Ogryn flesh notert, regna ikke med at devlan mud kom til å funke spektakulært, men va det beste eg hadde for handa.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Nexus 24/12/2012, 02:02

devlan mud funke veldig bra på mørke og metalliske farga, men ikke spesielt bra på hud. (virke bare skjettent.)
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Daniel 31/12/2012, 23:38

Merry new years and a happy whatever doesn't offend ya!

Og en liten progress(kinda) update. Har ikke gjort så mye sia sist, men har brukt en del tima idag, og har for første gang testa ut blending, e ikke helt fornøyd enda, men regne med at det e nokka man kan lære å bli flinkar til.
Daniel har malt div  31122012365

To modella fra Warmachine først, en Exemplar Cinerator (han minste) og en påbegynnt Crusader Heavy Warjack. Har lekt meg med blendinga på den største modellen, mere flate å teste ting på. Og ser at en sånn lysboks kunne vært kjekt, vanskelig å få bra bilde med mobilkamera og en lampe ellers. Noen bilda blei for gul, mens andre blei for kvit, det her va vel nærmest fargen irl.



Daniel har malt div  31122012366

To ferdige dverga, tre som akkurat e starta, og en ogre som e strippa og starta om på. Må vente med ogren til eg får skaffa meg nokka andre washes eller teste med bare maling om eg føle meg modig.


Daniel har malt div  31122012367

bedre bilde av Canon crewdude og minerguy. Dem har ikke fått øya den her gangen. Og den flammen e så tiny at eg skjønne ikke kordan folk på nettet klare å få den til å se bra ut.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Daniel 29/1/2013, 21:22

Ble nesten langtidspause med malinga igjen, men har holdt på i flere tima både i dag og igår, og har iallefall en ferdig modell å vise til. Men sjøl om eg ikke hadde malt på en stund, så betyr ikke det at Daniel ikke klare å skaffe seg flere prosjekta...
Fikk nemlig Hordes 2 Player Battle Box og Trollbloods faction starter i posten for noen daga sia, og vente på noen nobs og deffkoptas til 40K Embarassed
Jepp, dokker leste rikitg, i tillegg til mine 2 starter armies i Warmachine, så har eg no 3(!) starterkits i søsterspillet Hordes.
Men nok om min trang til å starte prosjekta, her e ka eg har fått gjort i går og idag.

Først ut e ene unitmodellen til Circle of Orboros, en Warpborn Skinwalker. Like virkelig den her modellen, kem e ikke redd for en varulv med en svær øks?
Daniel har malt div  29012013380
Daniel har malt div  29012013381
Daniel har malt div  29012013378
Va første modellen kor eg måtte male pels av nokka slag, og hadde det artig med å teste nokka nytt. Men plagdes litt når dem sku primes, sia eg bruke svart gesso, og tok lang tid å få et jevnt lag over pelsen med greiern. Men funka fint å tynne ut gessoen, så gik likar på de siste modellan.
Ser og ting som e glemt å gjøres, og som må forbedres på neste modell når man får zooma inn og blitzen lyse opp alt, vet ihvertfall at eg skal gjøre det grønne området på rustninga på en helt anna måte.
Men alt i alt e eg pretty satisfied med modellen.


Den andre modellen som eg begynnte på i kveld va en Legion of Everblight Warspear unit.
Daniel har malt div  29012013375
Daniel har malt div  29012013374

Gikk helt fint med basecoatinga til eg fant ut eg sku teste GW asurmen blue wash over huden, som e en lys blåaktig tone, men shaiten gjorde duden min om til en wannabe spessmuhrine med møøøørk blåfarge og har prøvd å bruke basecoatfargen på nytt, og tynne ut asurmen blue washen, og trur eg lar den der modellen bare være sånn, gidde ikke strippe den. Får heller male de andre bedre, og fikse den her some other time.

Og mens eg rante her, kor lang tid bruke folk på å male en modell? Han varulf som eg har brukt flere tima på både igår og idag e samme størrelsen som en Warhammer Ogre, og synes det tok veldig lang tid å bli ferdig med han. Kan nok kutte en time på neste om den nye planen for grønnfargen på rustninga funke.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Da Git 29/1/2013, 21:30

Rustninga på varulven ser bra ut. Og eg like faktisk hudfargen på den andre. Ser ut som typisk frost-giant hud. Razz

Kor lang tid eg bruke på en modell variere veldig. No kan eg bruke ganske kort tid på en clanrat, med det e fordi eg har malt over 60, og orka går på et svisj, sida eg har malt over 60 clanrats og e lei. Razz
Karaktera og store modella tar meir tid. Brukte timesvis bare på huden til Gianten.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Kong Kim den Grusomste 29/1/2013, 22:14

Shit kjenne abstinesa på å kjøpe mere plast, hordes/warmachine e right up there på må ha lista.. Hehe huff BTW ser bra ut det der Smile)))
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Daniel 29/1/2013, 22:35

Eg har vel heldigvis ikke abstinensa enda, men klør i fingran etter å kjøpe den dark vengeance boksen til 40K, de Chaos Marine'an ser awesome ut.
Og sku gjerne testa flames of war.
Og Super Dungeon Explore ser veldig artig ut.
Og treng jo en trollblood eller tre for å få dem opp på samme poengsum som de andre.
Og trur eg bare slutte å skrive no, så eg ikke ende opp med å bestille nokka ikveld ihvertfall.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Daniel har malt div  Empty Re: Daniel har malt div

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 1 av 2 1, 2  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet