Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Så da prøve vi igjen..

+4
Jim
Bernt
Da Git
Nexus
8 posters

Side 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Så da prøve vi igjen..

Poste  Nexus 22/10/2012, 22:38

Tenkte bare for kicket, å se om folk va interessert i å kjøre en liten kartbasert kampanje med random territoria framover? Få flest mulig med, og få ett slag i uka (eller per 2 uke). Tenkte å kjøre starter summen på hæran ganske lav, så tar det ikke så mye tid å spille gjennom slagan. (Om man vil bruke tid, så kan man jo alltids kjøre noen skirmish/warband games for å gi hovedslaget litt mer fylde før man tar territoriet til motstandern Orc Tongue)

Tanken med veteran bonusa (les: nederst på tekstveggen) e at folk ska ønske å beholde unitan/karakteran sine over fleire slag. For enkelhets skyld kan man fluffe dem litt opp med unit navn osv. For kicket sin del, så telle unit champions som characters og bruker egen veteran bonus liste (ikke uniten sin)

Føl fri til å komme med forslag om endringe.

Territorie kampanje forslag:

Fortress:
- Supports 1500 points worth of troops.
- One lord or hero level character.
- Two hero level characters
- Two units of special troops
- One unit of rare troops
- One war machine or chariot
- One monster
- 3 magic items, max 150 pts total

Territories:
1-5: Small Fort: One extra hero level character.

6-10: Castle: One extra lord

11-15: Shrine: One extra non-wizard hero, and a free BSB upgrade.

16-20: Temple: Veteran upgrade to a character.

21-25: Village: extra special unit.

26-30: Sacred Grove: extra rare unit.

31-35: Town*: One core mercenary unit (Any race, max worth 25% of the army.)

36-40: Large Town*: One Core/Special mercenary unit. (Any race, max 25% worth of the army)

41-45: City*: One Core/Special/Rare mercenary unit. (Any race, max 25% worth of the army.)

46-50: Encampment*: Access to one mercenary race Hero.

51-55: Border Tower*: Access to one mercenary race Lord or Hero.

56-60: Silver Mine: +1 magic item and +50 magic item points total.

61-65: Gold Mine: +1 magic item and +100 magic item points total.

66-70: Mountains: 2 extra monsters. Roll d6, on a 6 Mountains contain Gold Mine.

71-75: Forest: 2 extra war machines or chariots.

76-80: Ruins: One free magic item worth 2d6x10 pts. Retained by your forces, and added to the pt. value of the army. If
lost in combat opponent may capture it and use it in later battles.

81-85: Armory: Veteran upgrade to a non-veteran unit.

86-90: Orchards: One characters magic item allowance is increased by 50p (Name the character, the increase cannot be changed unless the character dies.)

91-98: Farmlands: Maximum army size is increased by 100p

99: Lost Valley: Roll twice on this table. Re-roll further Lost Valleys.

100: Spy-network: special rules, battle book p. 147. Roll another territory immediately.

*Mercenaries can be of any race, however non-aligned (order vs destruction) mercenaries suffer a -2 leadership penalty. Once a mercenary race is chosen from a territory, it's locked to that race.

Army specific exceptions: Forest territory: Lizardmen and Wood Elves gets one extra rare unit.

Unit Veteran Bonuses (for surviving a battle)
Armor Piercing, Hatred or Stubborn
Fear
Terror (if the unit already possess fear)
+1 Weapon or Ballistic Skill
+1 Armor (Max 1+)
+1 Leadership
Reroll one armor save, characteristic test or leadership test during the game.
(For a unit to claim a veteran bonus, over 25% of the unit (in points.) have to survive the battle. Only one unit or character can gain a veteran bonus for each game.)

Character Veteran bonuses:
Hatred or Stubborn
+1 Weapon skill or Ballistic skill
+1 Strength or +1 to cast spells
+1 Toughness or +1 to dispel
+1 Leadership
+1 attack or +1 spells known
Fear (or Terror)
Armor Piercing
Reroll one dice, characteristic test or leadership test during the game.

If a character falls in combat, roll a d6 after the game. On a 1, the character is dead. On a 2-5 the character live, but do not gain the veteran bonus for surviving a battle. On a 6, the character learns from injury and gains an extra veteran bonus.




Sist endret av Nexus den 1/11/2012, 12:35, endret 4 ganger
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Da Git 23/10/2012, 06:08

Eg e med. Hvis eg får tatt meg tid til anna enn å skrive oppgava...
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Nexus 23/10/2012, 07:15

Om folk e usikker, så kan bonusa fra skirmish games være f.eks. følgende:

- Sette opp terreng og velge side.
- Gratis magic item som kun kan brukes i en kamp.
- Ekstra poeng til hæren for en kamp.
- Mindre poeng til motstandern sin hær for en kamp.

osv.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Bernt 23/10/2012, 10:45

ser et ENORMT problem, det e bare plass til 2 specials. Det ekskludere flere hæra...(HE, store dela av empire, dverga osv)

Kan heller sette max størrelse av poeng som kan legges i enheta enkelt enheta, da har alle like store problem(bortsett fra O&G)

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Nexus 23/10/2012, 13:00

Strengt talt så e begrensningen der for å gjøre at territorian vrir hæran i litt nyere retninge. Du må og huske at det e bare 1500p. E grense for kor mye du vil ha plass til der uansett.

Anse det ikke som ett problem. Se på det som en utfordring.

Husk også at man starte med noen territoria i tillegg som gir (etter som eg sjøl trur no) ganske gode bonusa generelt sett.

Tanken va også at vi skulle kunne gå litt ut over de vanlige % reglan for unit krav. Kanskje sette eneste som 25% core, ellers helt åpent etter kordan terreng man har.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Nexus 23/10/2012, 13:10

For kicket sin del. Setta opp ei rask HE liste for å se på kordan ting vil være (ganske likt etter kordan andreas har stilt listen sine i det siste.)

wizard lord - dispel scroll, talisman of 4+ward
BSB - great weapon, armor of destiny
40 spearmen - standard, musician
14 swordmasters - standard, musician
14 swordmasters - standard, musician
Great eagle

totalsum så langt 1389p

da vil dem etter begrensningen enda kunne legge inn f.eks. en bolt thrower eller archers, eller øke størrelsen på swordmaster unitan litt.

Det eneste begrensningen stoppe, e Special og Rare choice troop MSU liste.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Da Git 23/10/2012, 20:22

Eg foreslår at vi bruke K sitt oppsett, så får vi evt. endre nokka til neste gang. E det ikke interessant å spille med det så blir det vel ganske fort slutt. Smile
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Nexus 23/10/2012, 21:35

Viktig å huske at det e i starten av kampanjen man e mest begrensa. Ettersom man får territoria kan man begynne å lage ganske mye rart av liste som e vel utenfor det som e normalt innen standard warhammer og. (Wood elves med bretonnia knights mercenary troppa anyone?)
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Bernt 24/10/2012, 07:37

Ok goe argumenta, eg e med, men som alltid e det et men lur inn, eg har lite tid fram mot 20.nov og kanskje også mot muntlig eksamen rundt 10.des.

Kan sette opp en liste når eg har kommet meg hjem så ser eg mer av ka eg treng å lime sammen og sette to farga på(grønn og rød)

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Bernt 24/10/2012, 10:40

Special characters? :-p

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Da Git 24/10/2012, 10:49

Kan units få Veteranbonus fleire gang? Veteran 1, Veteran 2 osv?

Stacke i så fall bonusa?

Samme med characters.

Og ka med special characters? (Her foreslår eg at det e opp til de to som skal spille, eventuelt med muligheten for et warband scenario for å "hente" special character, før hovedslaget. Og at SC ikke kan få veteranbonusa...)
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Da Git 24/10/2012, 10:51

OG: Det burde stilles fleire krav enn å bare overleve for å bli veteran enhet.

For eksempel at minst 50 % av enheten overleve slaget OG har vært i close combat. Skyttera har i så måte vanskelig for å bli veteran, og det e greit for Wood Elf spillern...
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Bernt 24/10/2012, 10:53

enig med geir(vi sitt å diskutere no) samme gjeld da egentlig for spellcasters, % av antall troppa som overleve slag kan sikkert diskuteres, men stort sett e eg enig om at den bør være større enn 25%

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Da Git 24/10/2012, 11:07

Starte man med territoria?

Katti får man territoria?

Kan man miste territoria?

Razz

(Min meining: Kenneth e sjef og diktator, sida demokrati ikke e effektivt)
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Bernt 24/10/2012, 11:12

Snakka med eivind, jarl, mats, kim og andreas? vet ikke om vi kanskje skal høre med daniel og jim.

Det e jo en stund sia eivind og jarl har spilt så hadde vært artig å trekke dem med, kanskje vi klare å rekruttere sverre også? :-)

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Jim 24/10/2012, 11:44

Blir nok lite warhammer på meg (ikke at det var så mye trøkk tidligere fra min side) menne hvis noen e int i chaos så rop ut. Må bare fortsette å skjære ned på hobbyan og ikke e det vits å ha ting til å ta opp en masse skap plass. Så si ifra om dok e int.
Jim
Jim
Boss

Antall Innlegg : 276
Join date : 12.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Nexus 24/10/2012, 17:00

Territoria: Starte med 2 eller 3 territoria (det kan vi krunche om når noen tar første slaget.

Special characters: Trur vi går for geir sin variant, warband/skirmish slag kan gi tilgang til special characters. (kan jo lage ett fluffmessig riktig scenario og da.) Special charactern får da være med i neste slag mot spillern som du spilte warband/skirmish slaget mot. (anse det som en slags pre-battle før det store clashet.)

Ang. å miste territoria: Tenkte å lage ett høvelig stort kart, der vi rulle opp områdan ettersom dem blir "utforska" (i stil med det gamle systemet), når kartet e fyllt opp, så kan vi enten avslutte kampanjen om noen e veldig domineranes, eller begynne å hente områda fra kverandre. (borderwars!) I alle tilfelle, når kartet e fullt, så rulle vi ikke mer territoria, men tar over dem som e der fra før.


Veteran bonusa: Tanken va i utgangspunktet at dem ikke stacke. 1 bonus kan kun tas 1 gang, men du kan ha flere sorta veteran bonusa. Det som e viktig e at uniten MÅ ha samme build mellom slagan for å være godkjent som veteran unit. Vi kan føre opp en plass kordan units som har fått veteran bonusa og kordan som ikke har fått. Eg mistenke ihvertfall at den kommer til å være lett å få, men også lett og miste ettersom units har en tendens til å daue i løpet av slagan. (Får du ett boardwipe mot deg, så har du jo tross alt mista alle bonusan du hadde med deg.)

Vi kan også begrense Veteran oppgraderinga til kun 1 unit og 1 karakter per slag.



Merknad: Legg merke til at eg har ikke lista nokka % krav noen plass utenom 25% core. Mest for at vi ska kunne leke litt fritt med poengan. Vil også påpeke at du må bruke core troppa fra egen hær for å dekke det. (bruke du core fra mercenaries, så vil dem antageligvis bare drepe deg....)

Merknad 2: Bruk kun 1 hær i utgangspunktet. Vi kan heller inkludere resten av modellan dokkers om dokker rulle inn mercenaries.

Merknad 3: Enig med Geir. Demokrati fungere ikke om du ska ha ting gjort effektivt Orc Tongue

Merknad 4: Trur ikke vi sette nokka veldig fast spilleplan på det her. Eg kan heller legge til territoria etterkvert til folk om dem spille lite (så heng folk litt med ihvertfall. )



... Trur eg svarte på alt no?
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Nexus 27/10/2012, 09:15

Ska lage en summert opp post etterpå, men bruke det her som kladd:

Kenneth:
Ruins (90p magic item)
Large Town (Chaos warriors core/special mercenaries.)
Shrine (+1 nonwizard Hero, Gratis BSB oppgradering)



Andreas:
Castle (+1 Lord slot)
City (Core, special eller rare mercenaries. (Må velge rase enda.))
Mountains m/gold mine. (+2 Monster, +1 Magic item cap, +100p max magic item verdi.)

Geir Ivar:
Village: +1 special unit slot
City: 1 core, special eller rare mercenary unit.
Castle: +1 lord slot.


Bernt Ivar:
Gold Mine: +1 magic item slot, +100p max magic item allowance
Mountain with gold mine (!): +2 monsters, +1 magic item slot, +100p max magic item allowance
Ruins: Magic item verdt 70p.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Kong Kim den Grusomste 1/11/2012, 12:27

æ forstår ikke, my mind do not compute.. men tja om dokk treng flere kroppa så si æ mæ villig te å dra fram nokka riddera og bønder nå med 20%mere bøndering afro
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Nexus 1/11/2012, 12:29

glitrende. ska legge deg til på kartet og fikse starter territoria til deg Orc Tongue
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Kong Kim den Grusomste 1/11/2012, 12:34

oh shit, ka har æ gjort nu? yo gutta (snakke te de små metall og plast folkan som e delvis tilsmørt med maling) dokker må dra fram sverd og sån der kamp moral vi ska ut å kjemp igjen!! før dama i pytten!!
drunken
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Nexus 1/11/2012, 12:36

Du får ta med nokka dverga til å backe dem opp.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Kong Kim den Grusomste 1/11/2012, 12:40

Nexus skrev:Du får ta med nokka dverga til å backe dem opp.

mix army.. e det lov?
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Da Git 1/11/2012, 12:47

Territorian vi har bestemme ka man har lov til å ta med seg i hæren utover det som står i den første posten. Ikke normale poengbegrensinge.

For eksempel har både eg og han Kenneth territoria som gir oss allierte (Town, City) fra en anna hær. Men når vi først har valgt en hær dem kommer fra e det territoriet låst til den hæren. Av den grunn kan vi stille våres uferdige hæra (Skaven og Dark Elves). Smile

Eg kan også stille to lords (mot én uten riktig territorie), som fort blir over 25 % til sammen på 1500 poeng.

Edit: Eg oppdaterte min hær med fluff-info i den andre tråden, for artighets skyld.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Da Git 7/11/2012, 22:46

Har vel vært to slag til no. Dork Elves vant begge. Vampire Counts tapte på lørdag og Skaven i dag.

Va morsomt å teste Skaven. Fikk gjennom Curse of the Horned Rat (dreaded 13th) i første runde. Rulla 6-6-6-3 på antall Dark Elf Spearmen som såg lyset og grodde pels. Traff Hydraen med S10 Warp Lightning Cannon skudd, men ga bare 2 wounds (eller huske eg feil?). Plague gjorde også sitt. Men fikk ikke tatt ut Hydraen eller banneran til alvan (vi spilte Blood and Glory), så eg tapte når generalen og BSB-en min sin enhet blei redusert til under 25 % mens dem flykta, og rulla symbolske 13" andre runden av flyktinga, så dem trengte ca 3" for å komme ut av bordet siste runde. Skaven flykte med 2d6+1"...
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Så da prøve vi igjen.. Empty Re: Så da prøve vi igjen..

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet