Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

4 posters

Go down

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy. Empty Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

Poste  Daniel 30/6/2012, 02:14

Han prøve ihvertfall å få meg til å kjøpe dvergan eller chaoskrigeran hannes. Og må vel si at eg vurdere det faktisk. Han lurte meg jo til å kjøpe nokka 40k stash ilag, og det har jo blitt brukt fint lite, men satse på å få bukt med det snart. Drog fram malinga og stash idag, og har lekt meg med Gesso i noen tima no. (svart e awesome, kvit e ugrei med meg). Va støv på malingslokkan, så ganske lenge sia eg har gjort nokka der sist Embarassed

Men aywhoo, tilbake til topic. Daniel med på Warhammer Fantasy. Dverg eller Chaos. tips eller advarsla?
Har snusa rundt på de andre hæran, og det som appelerte mest for min del va vel Lizardmen (ser fancy ut, har dinosaura!), Dwarfs (sinte dverga, skal være ganske shooty, og klare seg greit i melee, noobfriendly), Warriors of Chaos (sinte bolevikinga med demonstøtte), og ogre kingdoms (få modella, som betyr mindre maling, som betyr større sjangse for daniel å kunne få dem "spillbar").

Orks and Goblins, Daemons, og Skaven va forsåvidt interesting dem og, men har jo Orka i 40K, så har nok med en hær som e rape gal, Daemons hadde vært kult om eg ikke hadde syntes modellan for det meste såg litt "slapp" ut, og Skaven e en hordehær om eg har skjønt riktig, som betyr loads o paintin, eller bare at dem blir ligganes...
Så da e vi tilbake på dverga, chaoskrigera og lizardmen.
Lene ganske kraftig mot dverga egentlig, sia dem skal være ganske nybegynnervennlig, og har både shooty og melee. Og om eg kjøpe Jim sine gamle så e vel en del av dem malt, så e letter å komme igang med det.
Men ja, fordela eller ulempa med de 3 valgan eg står imellom?
(e en smule overtrøtt her eg sitt, så tar inget ansvar for at teksten e fri for skriveleif, eller har en sammenhengende oppbygning)

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy. Empty Re: Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

Poste  Da Git 30/6/2012, 08:18

Daniel skrev:Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.
Vi har lenge prøvd å få han der Jim med å spille det...

Daniel skrev:Han lurte meg jo til å kjøpe nokka 40k stash ilag, og det har jo blitt brukt fint lite,
Helt normalt. Eg har ca 1000000 prosjekta ligganes delvis starta. Og selve warhammerhæran mine (de to første...) låg stort sett urørt i 8-10 år.

Daniel skrev:Dverg eller Chaos. tips eller advarsla?
Lizardmen (ser fancy ut, har dinosaura!), Dwarfs (sinte dverga, skal være ganske shooty, og klare seg greit i melee, noobfriendly), Warriors of Chaos (sinte bolevikinga med demonstøtte), og ogre kingdoms (få modella, som betyr mindre maling, som betyr større sjangse for daniel å kunne få dem "spillbar").

Orks and Goblins, Daemons, og Skaven
Dverga ser ganske nybegynnervennlig ut. Eivind har akkurat starta med dem, og det går ganske bra. Han har ingen respekt for at noen må gjøre ting i movement fasen da... Dvergan får kanskje ny army book snart. Dem treng det.

Warriors of Chaos virke ganske rett fram. Du kan ikke gjøre så mye anna enn å marsjere fram i kamp, men der e dem svært vanskelig å gjøre nokka med. Skal være grei å male også. Warriors får også kanskje ny bok snart.

Ogre har vi også en som akkurat har starta. Virka som en av de enklaste måtan å starte Fantasy kjapt på.

O&G har eg og. Utrolig morsom hær, og hobbymessig e det ingen ting du ikke kan gjøre. Eg har lagd fleire av modellan mine sjøl. På bordet e dem av og til smertefullt uavhengig av ka du bestemme dem skal gjøre, og av og til behagelig mektig.

Daemons e det ingen her omkring som har, men dem skal være ganske mektig. Virke som du stort sett kan male dem som du vil, så det kan jo gå ganske fort... Va en kommentar på internett at Daemons e ikke å spille Warhammer. Det e bare å ta med samlinga si og putte den på bordet...

Skaven har eg og. Akkurat begynt på hæren. Det e klart det blir en del maling, men kvaliteten kan man jo redusere litt når du skal ha 40 modella i enheten. Taktisk kan dem også være svært sterk, men dem e avhengig av å være fleire enn motstandern.

Ellers anbefale eg deg å komme innom turneringa våres i morra. Storslett skole klokka 10.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy. Empty Re: Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

Poste  Bernt 30/6/2012, 10:14

Lizardmen har kenneth, men han har vel ikke spilt med dem på 8-10 år så... dem skal ha nokka sterke enheta og har en av de beste magi fasn i warhammer om mulig skumler magi enn High Elf om det e mulig...

Jim sine kaos krigera e delvis malt, delvis malt veldig bra faktisk e neppe så mye mer maling som skal til for å få dem til å fungere greit. Men virke som kaos stort sett e å gå fram for å slå ting nokka dem antakeligvis e best til i warhammer.

Mats som har bynt med Ogres har en bataljon på 700 poeng, det e 16 modella, altså svin lite, for at min empire hær skal stille 700 poeng og ha core dekt så har eg rundt 100 modella om alt skal være core...

Jim sine dverga e vel ikke malt så mye på, men der e det en solid hær, kan trenge litt ekstra troppa tho. Litt spesial troppa som kan komme seg i nærkamp.

Deamons har bestilt meg en eske med bloodletters for å teste maling på dem, syntes dem virka veldig enkel å male, klæsj rødt på gi dem et par forskjellige lag av rødt, glaze litt så wash litt så e dem stort sett ferdig... altså enkelt Very Happy

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy. Empty Re: Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

Poste  Nexus 30/6/2012, 13:50

Demons: Bloodletter deathstars ska visstnok være en av de mer nasty i spillet. Utover det e hæren stort sett bare ekkel å ha med å gjøre.

Warriors: Lett sammen med nybegynnera, men ettersom motstanderan dine lære så MÅ du mestre både movement fasen og ikke minst deployment. Hæren e ganske sårbar mot snipers (miste du wizarden din e du uten ranged.) og har lite karaktera. Eneste trøsten e at det e ikke så mange andre hæra som kan stå imot deg i melee (Ogre Kingdoms e en av de som kan det.)

Dwarfs: Mestre deployment og du vinn spillet. Som dem e no har dem veldig bra antimagic og ekstremt artilleri. Ikke forvent å røre deg tho Orc Tongue

Lizardmen: Ethereal Slann og skink caddie med cupped hands. GG. (Lure i at eneste med sterkere magifase e HE med Teclis.) Solid melee med ok ranged support. Masse monster Orc Tongue (Carnosaur 4tlol)

Skaven: Mange modella ja, men trur han andreas snubla over en metode for å male horda ganske kjapt med spraymaling og få det til å se bra ut, så ikke fraskriv deg dem enda Wink

Orc & Goblin: Plain mental, masse kule greier (Som koste en slikk og ingenting og treff like hardt som godstog i fart.)

Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy. Empty Re: Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

Poste  Nexus 30/6/2012, 13:51

Men viktigste punktet for å starte warhammer fantasy: Du får tilgang til flere motstandera enn han Jim Wink
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy. Empty Re: Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

Poste  Da Git 30/6/2012, 14:23

Og bli med på turneringa i morra! Vi har hæra nok til fleire, og klare alltids å finne motstandera og. Smile
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy. Empty Re: Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

Poste  Daniel 30/6/2012, 20:23

Trur nok kanskje eg går for dvergan som Jim har, e vel den raskeste og billigste måten å komme igang på, Så kan eg heller expande ut til en anna hær seinare om eg ende opp med å spille mye warhammer.
Og med de synspunktan dokker hadde ang de andre hæran så va det jo ingen av dem som virka kjedelig iallefall.
E det på VGS dokker skal ha turnering imorra forresten? om eg klare å karre meg opp så kommer eg å ser litt på iallefall.

Og e det btw noen som vet om regelbøker for spill av den her typen e tollfritt? Har lest litt på toll.no og det skulle vel gå under "vanlige" bøker, men vet jo aldri ka tollfolkan finn på.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy. Empty Re: Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

Poste  Bernt 30/6/2012, 21:40

Om du kommer e det alltids en liste ligganes klar til deg om du vil teste...

O&G har en liste på 1,5k som e klar...

Vi e på ungdoms skoln på formings rommet, ring meg om du kommer så låse vi opp til deg :-)

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy. Empty Re: Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

Poste  Daniel 30/6/2012, 21:45

Vet ikke kor formingsrommet e, så e vel greiest å ringe når eg e der ja, forutsatt at eg ikke snorke meg igjennom dagen...
E litt usikker på testing under en turnering, har jo bare hatt ett testrun 40k med jim, og det va i vinter en gang, så e basically på null igjen med regla og alt.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy. Empty Re: Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

Poste  Da Git 30/6/2012, 21:50

Eg tar også med ei 1500 poengs liste Orcs & Goblins hvis noen treng.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy. Empty Re: Jim prøve å lure Daniel med på Warhammer fantasy.

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet