Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Dagens lærdom om toll og tull.

5 posters

Go down

Dagens lærdom om toll og tull.  Empty Dagens lærdom om toll og tull.

Poste  Daniel 11/7/2012, 13:29

Da har eg starta dagen med å erverve meg mere kunnskap om de teite reglan som tollvesenet og posten bruke. Dagens lekse e at om du bestille en pakke med verdi godt over 200kr, la oss si 500kr, og du har bøker for 400kr oppi der, så skal i teorien pakken være tollfri, sia bøkern e avgiftsfri, og resten koste under 200kr. So far, so good, men, og det måtte jo komme et men her, om pakken allikavel skulle bli fortolla pga en feil, så må man aldri finne på å hente pakken, eller betale for den på døra, sia du da har godkjent forenkla fortolling, og da e saken ute av verden for posten og tollvesenet sin side.
Nøtta ikke kor mange fine kvitteringe eg kunne printe ut å vise dem, eg hadde signert, og da va eg screwed Crying or Very sad

Det som gjør det hele enda litt mer surt va at eg spurte postbudet om akkurat det her, sia eg tenkte det kunne være nokka skummelt på gang, men postbudet viste ikke nokka om akkurat de reglan, så eg betalte for pakken og tenkte eg kunne alltids ordne opp seinar.
Det kunne eg ikke.
/ end rant.

Får roe meg ned litt med å sprette opp ironbreaker'an mine og kanskje male en warrior eller tre.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Dagens lærdom om toll og tull.  Empty Re: Dagens lærdom om toll og tull.

Poste  Savras 11/7/2012, 13:36

Staten ska ha sitt, man kommer ikke unna det... Neutral
Savras
Savras
Champion

Antall Innlegg : 608
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Dagens lærdom om toll og tull.  Empty Re: Dagens lærdom om toll og tull.

Poste  Daniel 11/7/2012, 13:39

vurdere å starte mitt eget politiske parti.
Eneste eg har på agendaen e å øke tollegrensa til nokka mer vettig, og kanskje fjerne nrk lisensen.
Who's with me?

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Dagens lærdom om toll og tull.  Empty Re: Dagens lærdom om toll og tull.

Poste  Da Git 11/7/2012, 13:42

Mange av partian på Stortinget har sagt at tullgrensa på 200 kr bør heves. Ingen har foreslått det i Stortinget...
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Dagens lærdom om toll og tull.  Empty Re: Dagens lærdom om toll og tull.

Poste  Kong Kim den Grusomste 11/7/2012, 15:35

Geir Ivar skrev:Mange av partian på Stortinget har sagt at tullgrensa på 200 kr bør heves. Ingen har foreslått det i Stortinget...
Korruptekløsæirasshølefolk!
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Dagens lærdom om toll og tull.  Empty Re: Dagens lærdom om toll og tull.

Poste  Bernt 11/7/2012, 18:41

Kong Kim den Grusomste skrev:
Geir Ivar skrev:Mange av partian på Stortinget har sagt at tullgrensa på 200 kr bør heves. Ingen har foreslått det i Stortinget...
Korruptekløsæirasshølefolk!

E vel det vi kalle politikera...

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Dagens lærdom om toll og tull.  Empty Re: Dagens lærdom om toll og tull.

Poste  Da Git 11/7/2012, 20:27

Men som statsviter må eg bare legge til: Har dokker nokka å klage på når det gjeld dem som e politikera e det bare å stille opp til valg sjøl.

(Bortsett fra at vi har et system i Norge som i praksis kun tillate partia, og ingen enkeltpersona... Teit. Eg like ikke partisystemet.)
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Dagens lærdom om toll og tull.  Empty Re: Dagens lærdom om toll og tull.

Poste  Kong Kim den Grusomste 11/7/2012, 21:09

Geir Ivar skrev:Men som statsviter må eg bare legge til: Har dokker nokka å klage på når det gjeld dem som e politikera e det bare å stille opp til valg sjøl.

(Bortsett fra at vi har et system i Norge som i praksis kun tillate partia, og ingen enkeltpersona... Teit. Eg like ikke partisystemet.)

Før å bli politiker må man kunne hestehandele, god på kommunisere krystallklar vaghet, ha ett veldig velutviklet nettverk som tar sæ av alt det praktiske så man kan blåse varm røyk opp i øyan på folk... Sånn følelse ut før tia, venstre vridd regjering som e mere høyre en høyre? Føles ut som det bruke regjerings plassen bare som springbrett rett inn i eu kontoran og sånn "høy"politiske luftslott. rant ferdig
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Dagens lærdom om toll og tull.  Empty Re: Dagens lærdom om toll og tull.

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet