Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Wood Elves utfordre - testing av regelendringe

3 posters

Go down

Wood Elves utfordre - testing av regelendringe Empty Wood Elves utfordre - testing av regelendringe

Poste  Da Git 27/2/2013, 10:27

Wood Elves får ny armybook i år 2056. Derfor tenkte eg å forberede meg med å teste noen mulige regelendringe. Eg vil gjerne spille mot ALLE hæran vi har tilgjengelig, på 2000-2500 poeng.

Endringen eg foreslår e:

- Alle wood elves med vanlig longbow får S4 på short range.
- Wood elf BSB behold ordinær langbue, men betale 25 poeng for BSB oppgradering.
- Forest Spirit ward save e 5+, også mot magiske angrep.
- Alle wood elf wizards kan velge mellom Lore of Beast og Lore of Athel Loren. Man må fortsatt være Spellweaver (level 3-4) for å velge Lore of Life.

Noen andre endringe dokker kommer på? Eg har ikke lyst til å justere poengverdia (anna enn å føre BSB inn på ordinær 25-poengs linje), fordi det skape ubalanse veldig fort. Eg kunne tenkt meg å testa Dryada med rank bonus i nærkamp og noen andre ting, men vil holde meg på ei minimumslinje av funksjonsendringe.

Eg vil helst spille alle testslagan på Battle Line scenarioet, for at færrest mulige faktora skal spille inn på testinga.

OG: Om noen av dokker andre med gamle hæra (Bretonnia, Dwarfs, Lizardmen, High Elfs (sjøl om dem blir oppdatert snart)) har noen idea til små endringe som vil gjøre at dem fungere litt bedre, kan vi gjerne teste det samtidig.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Wood Elves utfordre - testing av regelendringe Empty Re: Wood Elves utfordre - testing av regelendringe

Poste  Nexus 27/2/2013, 16:17

vet strengt talt ikke om noen burde tulle for mye med lizardmen sine regla, dem e 7th edition atm, og e strengt talt regna som en av de mer nasty tingan å møte på (riktig nok ikke superpowerhouse hær, men med slann osv så e dem fæl.)
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Wood Elves utfordre - testing av regelendringe Empty Re: Wood Elves utfordre - testing av regelendringe

Poste  Da Git 27/2/2013, 17:10

Den e grei. Eg sa ikke at dem må, men at det e greit for meg om det e noen endringe som virkelig trengs. Men noen må jo SPILLE lizardmen før det e viktig. Wink
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Wood Elves utfordre - testing av regelendringe Empty Re: Wood Elves utfordre - testing av regelendringe

Poste  Kong Kim den Grusomste 27/2/2013, 17:34

Har før lite spilletid klokka inn på bretonnia te å se ka som feile dem, Anna en at questing knights always strikes last e fjottete
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Wood Elves utfordre - testing av regelendringe Empty Re: Wood Elves utfordre - testing av regelendringe

Poste  Nexus 27/2/2013, 17:38

kanskje mulighet til å la dem bytte ut GW med lanse elns?
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Wood Elves utfordre - testing av regelendringe Empty Re: Wood Elves utfordre - testing av regelendringe

Poste  Da Git 27/2/2013, 17:42

Tja, e jo einaste enheten i hæren som faktisk kan STÅ i kamp og gjøre skade i runde 2 (eller 1 om dem ikke charge)... Greit å ha den muligheten også. Smile Dem har rustninga til å tåle en støyt, og overleve til dem får slå. Men å ha valgmuligheten kunne jo vært greit å teste.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Wood Elves utfordre - testing av regelendringe Empty Re: Wood Elves utfordre - testing av regelendringe

Poste  Kong Kim den Grusomste 27/2/2013, 17:55

Da Git skrev:Tja, e jo einaste enheten i hæren som faktisk kan STÅ i kamp og gjøre skade i runde 2 (eller 1 om dem ikke charge)... Greit å ha den muligheten også. Smile Dem har rustninga til å tåle en støyt, og overleve til dem får slå. Men å ha valgmuligheten kunne jo vært greit å teste.

Vell de e questing knights, de skal inn i sverd/monster blokka. Føle æ, sånn så fluffen e... Da bør de ha en snøballs sjanse i helvete te å overleve Wink ergo strike first...
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Wood Elves utfordre - testing av regelendringe Empty Re: Wood Elves utfordre - testing av regelendringe

Poste  Nexus 27/2/2013, 18:11

med I4 så slår dem før det aller meste av monster osv, så Flails eller Lanse e ikke ett dumt alternativ.

Pro-Flails: Slår med +2S uansett om du charge eller blir charga
Con-flails: Ingen skjold i melee med dem.

Pro-Lance: +2S og etter initiative på charge, får beholde shield bonus til AC i melee.
Con-Lance: Funke ikke dersom du blir charga.

Dem e allerede satt opp med ett skjold som ikke fungere i melee, så lanse e jo sånn sett en upgrade i melee armor og.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Wood Elves utfordre - testing av regelendringe Empty Re: Wood Elves utfordre - testing av regelendringe

Poste  Da Git 3/3/2013, 01:49

1. test unnagjort. Vs. Warriors of Chaos. Forest Spirit ward save som ikke forsvinn med magisk angrep e nyttig. Men det hindra ikke i at vi såg heilt klart kor det gikk etter runde 2, og stoppa kampen. Må venne meg til at Warriors ikke e treg lenger...

Kem e neste? Eg tar gjerne rematch mot WoC, men må venne meg til å spille Wood Elves igjen først.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Wood Elves utfordre - testing av regelendringe Empty Re: Wood Elves utfordre - testing av regelendringe

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet