Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Billig X-brand sprayprimer?

4 posters

Go down

Billig X-brand sprayprimer? Empty Billig X-brand sprayprimer?

Poste  Daniel 7/6/2013, 21:47

Kom til å tenke på det her etter å ha sett en av Kim sine youtubevideoa kor det va prime'a med en biltema spray. Finn man nokka lignanes på storslett? Dem har en del sprayboksa på europris vet eg, men har aldri studert dem nokka nøye, kan dem funke som sprayprimer?
Driv å kommer så smått igang med maling igjen, men til grunning/priming bruke eg mostly svart gesso. Veldig handy, men kunne tenkt meg å prime enkelte modella i kvitt/grått eller andre farga. Og no på sommern går det jo ann å bruke sprayboksa. (har testa både kvit og gul/oker farga gesso fra bokhandeln, men kom fram til at kun den svarte funka til minatyra)

Noen tips? Syntes de sprayboksan man får hos spillsjefen.no feks e litt dyr, til 150kr boksen, og da må man jo i tillegg vente noen daga på å få det Neutral

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Billig X-brand sprayprimer? Empty Re: Billig X-brand sprayprimer?

Poste  Kong Kim den Grusomste 7/6/2013, 22:00

biltema ja...

har kjøpt fra metro og europris også, og kan si detta: svart primer fra GW e den som legg tynnast lag og dekke kjempe fint! evt kjøp dæ en airbrush og aresol primera fra vallejo :DDD
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Billig X-brand sprayprimer? Empty Re: Billig X-brand sprayprimer?

Poste  Da Git 8/6/2013, 06:49

Army Painter sine (fra bla. Spillsjefen) e bra dem. GW sine også. Billige kan fungere, men eg vil ikke anbefale dem på figuran. Eg har noen fra EP eg bruke, men mest på heimelagde greier og terreng. Dessverre e det vanskelig å komme unna å bruke noen kr på god grunningsspray.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Billig X-brand sprayprimer? Empty Re: Billig X-brand sprayprimer?

Poste  Daniel 8/6/2013, 12:53

Curses. Problemet med å bestille på nett for min del e at når det endelig kommer, så e eg dotte ut av malemodusen igjen, og da går det gjerne en stund før eg kommer inn i det igjen.

@Kim: Har veeeldig løst å leke med airbrush, men har ikke mulighet å bruke nokka sånnt før eg får meg nokka anna boplass. E no room for it, eller mulighet for å bruke kompressor. Får se til høsten.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Billig X-brand sprayprimer? Empty Re: Billig X-brand sprayprimer?

Poste  Kong Kim den Grusomste 8/6/2013, 13:12

Daniel skrev:Curses. Problemet med å bestille på nett for min del e at når det endelig kommer, så e eg dotte ut av malemodusen igjen, og da går det gjerne en stund før eg kommer inn i det igjen.

@Kim: Har veeeldig løst å leke med airbrush, men har ikke mulighet å bruke nokka sånnt før eg får meg nokka anna boplass. E no room for it, eller mulighet for å bruke kompressor. Får se til høsten.

om airbrush, kjøp billig først! bruk det som grunner og preshader.. bli vant med det, så oppgrader Wink æ har fucka opp min allerede.. heldigvis fikk æ den te gi bort pris, men surt uansett.. + mye sjulte kosnada, airbrush claener, maling, tynnera, ansiktsmaske(spesielt viktig når en spraye med metall maling) helst en sprayboot med sug, engangshanska, og husk bråk fra kompressor som gjør eventuelt kjæresta, bofelleskapet, foreldra sur osv..

lån ei kanne fra mæ? har hvit grunning fra GW, (bor innerst i storvik nesten) armypainter e også bra btw..

Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Billig X-brand sprayprimer? Empty Re: Billig X-brand sprayprimer?

Poste  Da Git 8/6/2013, 14:00

Daniel skrev:Curses. Problemet med å bestille på nett for min del e at når det endelig kommer, så e eg dotte ut av malemodusen igjen, og da går det gjerne en stund før eg kommer inn i det igjen.

Beste tipset e no allikevel å prøve sjøl. Koste bare 40 krone og (kanskje) en liten testmodell. Hvis du e forsiktig med sprayinga, og har lang nok avstand og sånt går det sikkert an på vanlige troops. Billigspray kan legge seg i tjukkaste laget.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Billig X-brand sprayprimer? Empty Re: Billig X-brand sprayprimer?

Poste  Daniel 9/6/2013, 18:53

E jo en mulighet å låne kvitspray, men kan hende eg bare bestille meg en sprayboks eller tre i løpet av sommern, om eg knekk sammen å kjøpe dark vengeance boksen. Har begynnt å male på ting som allerede e grunna svart, så har ikke immediate behov for kvit, og kanskje man teste en boks med billigspray, kan ofre en ork eller dverg som testmodell.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Billig X-brand sprayprimer? Empty Re: Billig X-brand sprayprimer?

Poste  Jim 11/6/2013, 16:02

HAr nokka sink spray ligganes. Fenomenal dekkevne Orc Tongue
Jim
Jim
Boss

Antall Innlegg : 276
Join date : 12.01.2011

Til Toppen Go down

Billig X-brand sprayprimer? Empty Re: Billig X-brand sprayprimer?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet