Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14

Go down

Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 Empty Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14

Poste  Da Git 28/5/2014, 10:26

Wood Elves:
Spellweaver - Lore of Shadows, Talisman of Endurance

Glade Captain - BSB, spear, shield, Asrai longbow, Hail of Doom Arrow, Gambler's Armour
Waystalker - The Bow of Loren

19 Eternal Guard - shield, command
10 Glade Guard - hagbane tips (poison)
10 Glade Guard - hagbane tips (poison)
10 Dryads

10 Deepwood Scouts - Trueflight arrows (ingen minus på skyting)
6 Tree Kin - champ
3 Warhawk Riders - champ
7 Wild Riders - command, shield

8 Waywatchers
Treeman
Great Eagle
Great Eagle


Warriors of Chaos
Chaos Lord - Mark of Tzeentch,Chaos Steed, Talisman of Preservation, Crown of Command, Third Eye of Tzeentch, Great Weapon, Shield

Exalted Hero - Mark of Tzeentch, Daemonic Mount, Armor of Destiny, Scaled Skin, Shield

Chaos Sorcerer - Level 2, Mark of Nurgle, Chaos Familiar, Ogre Blade, Charmed Shield

23 Chaos Warriors - FullCcommand, Mark of Nurgle, shields

Chaos Chariot - Unmarked
Chaos Chariot - Unmarked

6 Chaos Trolls - AHW

Gorebeast Chariot - Unmarked
Gorebeast Chariot - Unmarked

Chaos Warshrine - Mark of Tzeentch

Hellcannon
Hellcannon

Scenario: Meeting Engagement
Vi plasserte terreng, rulla scenario og eg valgte side. Plasserte min gratis wood elf skog i midten. Valgte Venom Thicket som type.
Ellers, fra venstre: Skog, tårn, Bane Stone, wood elf skog, bakke (øverst), bakke (nederst), skog, Impassable hill-ting.

Deployment:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 01Asrai_WoC_14-05-23_Deployment
Eg fikk Eternal Guard med BSB og Tree Kin i reserve.
WoC starta uten en Hellcannon og ei Gorebeast vogn.
Spellweaver fikk: Miasma, Penumbral Pendulum, Pit of Shades og Okkam's Mindrazor.
Nurgle Sorcerer: Plague Wind, Fleshy Abundance og Curse of the Leper

WE runde 1:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 02Asrai_WoC_14-05-23_Turn_1_Asrai
Movement inkludere vanguard med Wild Riders, litt ut til sida. Bevegelse mest for å få flanketroppa i posisjon og flytte Great Eagles nærmere der dem trengs. EG og TK kom inn på langsida.
Magi: Boosta Miasma på Chaos Troll, -2 på Ws, Bs, Init og Move.
Skyting: Glade Guard 1 og Warhawk Riders ga 2 wounds til Troll. GG2, Scouts og Waywatchers ga 1 til Gorebeast Chariot. Waystalker snipa Nurgle Sorcerer og fjerna Charmed Shield.

WoC runde 1:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 03Asrai_WoC_14-05-23_Turn_1_Warriors_of_Chaos
Move: Alt fram. Hellcannon 2 og Gorebeast 2 kommer inn. BSB og general blokkere Wild Riders.
Magi: Fleshy Abundance på Troll, Warshrine gir +1T på Wiz og +1S på BSB og Warrior champ.
Skyting: Hellcannon 1 misfire og eksplosjon. Treffer Warshrine, Warriors, 3 chariots og Hellcannon 2. 0 wounds (anna enn heile HC1).

Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 Asrai_WoC_14-05-23_WoC1

Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 Asrai_WoC_14-05-23_Hellcannon

WE runde 2:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 04Asrai_WoC_14-05-23_Turn_2_Asrai
Move: Warhawks feile charge på Lord. Ønska å teste haukan sin "Killing Blow på charge"-ability. Tree Kin og Treeman charge Troll. TK feile.
Great Eagle 1 går i veien for vogne, Waywatchers snur mot Gorebeast 2.
Magi: Miasm blir dispella, går for STOR Pit of Shades på Shrine. Joda, den funke. Og scattere rett på Tremannen. Initiativtest på I2? Dau. Tar 2 Troll med. Va litt for mye Ork i beslutningsfasen der...  Orc Tongue 
Skyting: GG skyt Troll tar ut et par til. Scouts wounde Gorebeast 1, Waywatchers of Waystalker skyt Gorebeast 2 for 3 wounds. Kunne ikke snipe Sorcerer meir pga "3" sikt gjennom skog"-husregel. (Grei den, bare uvant).
Close Combat: Tremannen døde før vi kom så langt...

WoC runde 2:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 05Asrai_WoC_14-05-23_Turn_2_Warriors_of_Chaos
Move: Troll og Warshrine charge Tree Kin. Shrine feile. Chaos Chariots Charge Great Eagle. BSB fortsette å blokkere Wild Riders.
Magi: Plague Wind, eg klare ikke dispelle. Sorcerer rulle miscast. Tar ut 2 Warriors. Shrine gir Champ +1S og Sorcerer +1A.
Skyting: HC2 skyt mot Wood Elf BSB. Bomme.
Close combat: Chariots kverke Great Eagle lett. Overrun til Bane Stone. Tree Kin beseire Troll, som fleile break check og flykte. Tree Kin tar dem igjen, og spring inn i Warshrine.

WE runde 3:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 06Asrai_WoC_14-05-23_Turn_3_Asrai
Move: Dryads charge Chariot, Warhawks charge Warshrine. Waywatchers går fordi eg vil snipe med Waystalker. Great Eagle 2 sperre Chaos Lord sitt charge mot Glade Guard.
Magi: Kaste Okkam's Mindrazor på Dryads. IR. Miscast tar ut 4 Glade Guard og 1 wound på Spellweaver. WoC dispelle Plague Wind.
Skyting: GG1 og 2, Scouts, BSB med Hail of Doom Arrow, og Waywatchers med Waystalker gir til sammen 4 wounds på Warriors. Sad 
Close Combat: Dryads overkjøre vogna (11 wounds), miste 2 sjøl. Overrun til neste vogn. Warhawks og Tree Kin gir 0 wounds til Warshrine. Shrine gir 1 til Warhawks. Rulla 8 angrep på Carriers (d6+2). Ingen wounds derfra heller.

WoC runde 3
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 07Asrai_WoC_14-05-23_Turn_3_Warriors_of_Chaos
Move: HC2 charge Dryads. Gorebeast 2 charge Waywatchers. Dem flykte og vogna feile charge. Gorebeast 1, Warrriors og Chaos Lord charge Eternal Guard. Warriors pådrar seg 5 Dangerous Terrain wounds.
Magi: Eg dispelle Plague Wind. WoC feile cast på Curse of the Leper og Warshrine bound spell.
Skyting: ingen.
Close Combat: Dryads kverke vogna, skade ikke Hellcannon og miste 7. 1 igjen. Break mot Ld 3, rulle 3.
Warhawks og Tree Kin gir Shrine 3 wounds. Shrine og Carriers gir 2 wounds til Warhawk. 1 dør.
Chaos Lord gruse Eternal Guard champ i challenge. WoC champ tar Wood Elf BSB i vanlig kamp. 9 Eternal Guard + champ og BSB død. Stubborn Ld9 feile. EG flykte, og blir tatt igjen. Gorebeast 1 treff Scouts, Warriors krasje i Gorebeast og Chaos Lord stoppe mellom diverse archers.

WE runde 4:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 08Asrai_WoC_14-05-23_Turn_4_Asrai
Move: Wild Riders feile Frenzy, charge Warshrine. Waywatchers rallye. GG1 går ut av Warriors sin charge. Great Eagle går i veien for BSB.
Magi: Penumbral Pendulum på Warriors. 1 wound. Mindrazor på Scouts. Rulle 25. Ikke IR, 6 dice dispel feile.
Skyting: Tar bort 2 Warriors.
Close Combat: Hellcannon tar Dryaden. Wild Riders rulle dårlig, men Tree Kin tar over og fjerne Warshrinet. TK og WHR reforme, og WR kollidere i WHR.

WoC runde 4:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 09Asrai_WoC_14-05-23_Turn_4_Warriors_of_Chaos
Move: Chaos Lord charge Waywatchers. Dem flykte gjennom tårnet, blir charga av Gorebeast chariot. Flykte gjennom tårnet igjen. BSB charge Great Eagle.
Magi: Plague Wind blir dispella.
Skyting: Nei.
Close Combat: BSB kverke ørna og spring videre.

WE runde 5:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 10Asrai_WoC_14-05-23_Turn_5_Asrai
Move: Waywatchers feile rally og spring av bordet. Scouts går ut av HC2 sin charge arc. GG2 går ut av tårnet.
Magi: Ingen ting viktig, som eg huske. Orka ikke hente nytt notatark bare for de siste rundan. Razz
Skyting: Reduserte Warriors til command og Sorcerer.

WoC runde 5:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 11Asrai_WoC_14-05-23_Turn_5_Warriors_of_Chaos
Move: Gorebeast 2 charge GG2. Blir skutt sund. HC2 charge GG2 i flanken. Chaos Lord går bak GG1 (pila skulle ikke være rød her, men teknologien svikta meg).
Magi: 3 terninga eller så. Ingen ting virka.
Close Combat: HC2 tar ut 7/10 GG. Dem flykte og kommer unna.

WE runde 6:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 12Asrai_WoC_14-05-23_Turn_6_Asrai
Move: GG2 rallye, Spellweaver rømme GG1. Wild Riders og TK går ut av BSB charge arc.
Magi: Eineste spell med effekt va Mindrazor på TK (i tilfelle Chaos Lord ville dit).
Skyting: Mye, men drep kun Chaos Warrior champ.

WoC runde 6:
Wood Elves vs. Warriors of Chaos 23.05.14 13Asrai_WoC_14-05-23_Turn_6_Warriors_of_Chaos
E ganske usikker her, sida eg glemte å ta bilde. Men:

Hellcannon charge GG2, som flykte unna. Trur både BSB og Chaos Lord drepte GG1, men Glade Guards døde samme kem som gjorde det.

Resultat: ca 1050-ish VP for Wood Elves mot 1400-ish for WoC.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet