Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Fjerne maling fra modeller?

3 posters

Go down

Fjerne maling fra modeller? Empty Fjerne maling fra modeller?

Poste  Daniel 22/1/2012, 19:33

Hola, første posten fra meg etter litt forumlurking.
har endelig fått litt maling og begynnt å male orkan mine fra Assault on Black Reach settet, og fikk nylig Warmachine 2 player battle box i posten.
orkan ser grei ut, ihvertfall så grei dem kan se ut når en nærsynt lettere fargeblind tulling slaps paint on em.
Men de få Warmachine modellan eg har prøvd meg på ser for jævlig ut. Har på orkan bare brukt Citadel farga, men bestillte meg et lite sett med factionfarga til Warmachine.
E P3 maling, og den e en del tynnere enn citadel malinga. Men uansett, rødfargen blir bare flekkat og får stygge penselmerka, så må "nuke" modellan om mulig, og male med mechrite red først methinks. blei tålelig bra på avstand når mechrite red bruktes under.

Kan malinga fjernes på nokka vettig måte? Helst nokka hendig kjemikaliebad man bare kan drukne dem i.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Fjerne maling fra modeller? Empty Re: Fjerne maling fra modeller?

Poste  Da Git 22/1/2012, 20:13

Velkommen innom!

For å fjerne maling: Legg modellan i grønnsåpebad i et døgn, skrubb dem med en børste. Kan hende man må legge dem et døgn til etterpå. Det fungere bedre å fjerne maling fra metallmodella enn plast, fordi malinga bind seg bedre til plasten.

For å male: Vann ut malinga, og mal i fleire lag. Tålmodighet tålmodighet. Smile (Ikke det at eg e rett person å snakke om det, men...)
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Fjerne maling fra modeller? Empty Re: Fjerne maling fra modeller?

Poste  Daniel 22/1/2012, 20:53

Thanks. Skal prøve grønnsåpebad og håpe på det beste, sia alle modellan e i plast...
Og tålmodigheta min e jo ikke allverden, men får prøve og feile meg fram til et brukbart godt resultat.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Fjerne maling fra modeller? Empty Re: Fjerne maling fra modeller?

Poste  Nexus 22/1/2012, 21:45

for å få ett bra resultat med malinga, så e mye av oppskrifta en god grunning, og flere lag av en tynn maling.

Det ser litt rart ut til du har fått mange nok lag maling på, men det endelige resultatet blir mye jevnere. Om man kun bruke ett tykt lag maling, så har det en tendens til å se litt merkelig ut. (samt at man kan miste mye detalja)
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Fjerne maling fra modeller? Empty Re: Fjerne maling fra modeller?

Poste  Daniel 22/1/2012, 23:08

Har prøvd tilnærminga med flere tynne lag, men må gjøre nokka feil. På Warmachine modellan så sku eg bruke mye rødt, sia det e temafargen til Khadorfaksjonen, og i factionboka sto det fint forklart med bilda og alt: tynn ut malinga litt, og 3-4 lag etterpå ser det fint ut.
det såg ikke fint ut...Så fortsatt mye svart igjennom 3-4 lag, og va veldig flekkat, fikk ikke fargen fordelt jevnt utover. Blei litt bedre på de neste forsøkan når eg brukte mechrite red eller blanda mechrite red med P3 malinga. Va forøvrig kun rødfargen som ga meg problema.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Fjerne maling fra modeller? Empty Re: Fjerne maling fra modeller?

Poste  Nexus 22/1/2012, 23:40

tynn ut malinga, men når du tar den på penselen må du tørke av det verste av fuktigheta.
når du legg den på modellen ska malinga ikke være flytanes. (da legg det seg bare i sprekkan og kantan på modellan)

samt, kor mye tynne du ut malinga?
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Fjerne maling fra modeller? Empty Re: Fjerne maling fra modeller?

Poste  Daniel 23/1/2012, 00:25

Prøvde 1:1 maling til vann, men ser ut som det blei mest medgjørlig med en del mindre vann. Men har ikke nokka nøye måte å gjøre det på, bare tar en dæsj maling på en litt større pensel og droppe på en pallett og tar litt vann på samme pensel og mikse.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Fjerne maling fra modeller? Empty Re: Fjerne maling fra modeller?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet