Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Første testgame med Warmachine

2 posters

Go down

Første testgame med Warmachine Empty Første testgame med Warmachine

Poste  Daniel 23/7/2012, 01:57

Først, det står jo "Forumet for planlegging av og rapportering fra spilling av Warhammer.", men slenger inn en "rapport" fra Warmachine læll.
Warcasters e generalan til hæran, dør dem så ende spillet. Warjacks e steamrobots med stygge våpen, tenk tanks eller mobile våpenplattforma, units eller troopers kan sammenlignes med core units fra warhammer. Dem gjør ikke så mye fancy, men e kinda essential anywhoo. Men nok om Warmachine terminologien.
Lurte brodern til å teste et game med meg istad, med innholdet i 2player battle boxen, meg som Khador og brodern som Menoth. Nokka som sannsynligvis sku ta under 45 min endt opp med å ta 2 tima. en del roting og kluss med regla og whatnot.
Uansett, begge sider deploya og sprang fram den første runden. Ingen skyting, spellcasting eller andre shenanigans. Menoth starta btw.
Runde to inneholdt litt mere action. De gale pyroprestan fra Menoth sia avanserte i en trialngelformasjon med warcastern (generalen) trygt plassert bakerst, og slengte ut flammebombe og flammekastera, ingenting va innenfor rekkevidde heldigvis. Khador svarte med å sende inn troopers med skjoldkanona som sprengte bort to av fem enemy troopers. Eg sendt fram begge warjacks, en va utenfor rekkevidde av alt, og den andre prøvde seg på å slenge en template i hodet på en Menoth warjack.
Desverre for meg så traff eg ikke, og rulla scatter til midt iblandt mine troopers, og drepte en stakkar med friendly fire Crying or Very sad

Turn 3 såg Menoth trooperan som slakta mine 4 resterende troopers (dem hadde en nasty ability som ga dem en ekstra terning på damage roll om dem traff, og alle traff), og hjalp godt på at dem va blitt myka opp av en warjack rett nylig. Menoth sin warcaster og en warjack holder seg fortsatt langt bak, men avanserer litt fram. Den siste warjacken som menoth/brodern aktiviserte prøvde seg med flammebombe igjen men va fortsatt utenfor range.

Khador svare med å spille risky. Eg brukte warcastern til å slenge spells å skyte mot alt som befant seg innenfor rekkevidde, men traff ikke så mye, men på siste angrepet blåste eg bort en trooper med håndkanonen til warcastern.
En warjack fikk inn en grei charge, og med ekstra angrep og boosting av damage tok den nesten knekken på målet. Warjack nr 2 fikk endelig inn et template angrep, men rulla dårlig på terningan og gjorde ikke allverden skade.

Turn 4 Eneste eg huske e at eg rømte unna med warcastern min, så går utifra at Menoth gjorde skumle ting.

Turn 5 endgame.
Brodern gikk hardt laus på mine warjacks, men hadde heldigvis plassert warcastern min langt unna rekkevidde så va fremdeles håp. Menoth klarte ikke drepe noenting den her runden, men kom veldig nært, en av mine warjacks hadde blitt angrepet av både enemy warjack, og warcastern, og hadde fått disabled movement, og begge våpensysteman. Det såg veldig svart ut.
Eg prøvde meg på kamikaze taktikk. eg reparerte de skadde systeman på min warjack, og gikk mot brodern sin general. Han fikk et freestrike på warjacken min siden den gikk ut av melee range til hannes warjack, men han rulla ekstremt dårlig, heldigvis, og eg sto igjen med 3 hp på warjacken. Nok til å klaske brodern sin warcaster i fjeset med en stor øks, og oneshotta han, heldigvis.

Hadde han rulla 3 mer på terningen der hadde nok han vunnet gamet.
le phuh.

*edit*
Curses, etter litt nøyere gjennomgang av reglan ser det ut som om healinga min av warjacken ikke va lovlig. Kunne heale warcastern, men ikke warjacks, så kan nesten si at brodern mest sannsynlig ville ha vunnet det her. Bugger. Eg ville ihvertfall ikke ha drept hannes warcaster med bare den ene skada warjacken.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Første testgame med Warmachine Empty Re: Første testgame med Warmachine

Poste  Kurt Henrik 26/7/2012, 20:21

Så bra at det er flere i denne landsdelen som spiller WM/H.

På Imladris er vi nå 5-6 stykker som spiller litt. Av de er det 2 som kan sies å dedikerte (dog kommer han ene opp fra Harstad for å spille så jeg vet egentlig ikke om vi kan si at han er en del av Imladris) og har mer en en fraksjon. Av fraksjonene er det en overvekt av Hordes, selv har jeg Circle. Imladris har også kjøpt inn WM 2 player boxen slik at de som ikke kan/ gidder å kjøpe egen hær likevel får prøvd seg litt. Målsettingen innledningsvis er at vi skal komme oss opp på 15 og 25p lister slik at vi kan spille hvis vi blir raskt ferdige med fantasy på spillkveldene, og muligheter for å kjøre lunch kamper. Som du nevner så når vi blir kjent med reglene så bør ikke en kamp vare mer en 30-50 min, spes hvis vi begynner å spille med avgrensninger i tid. I følge Steamroller reglene for 2012 (PP gir ut sine egne turneringsregler slik at det de som arrangerer turneringer ikke trenger å lage comp) så er tiden for en spillers runde 3 min på 15p og 5 min på 25p.

Hvis du ønsker litt mer kamp så får du ta turen til Tromsø (ev få noen av oss til å komme hjem til deg), gir du oss litt varsling så skal vi nok klare å ordne noe. Må legge til at flesteparten av oss er ikke spesielt erfarne, selv har jeg vel 8 kamper (og 6 av dem er tap).

KH
Kurt Henrik
Kurt Henrik
Warrior

Antall Innlegg : 38
Join date : 01.07.2012

Til Toppen Go down

Første testgame med Warmachine Empty Re: Første testgame med Warmachine

Poste  Daniel 28/7/2012, 21:16

Etter spill nr 2 mot Jim så e vel statistikken min 2 kampa, 2 tap. Han gjømte all fokusen og kjøpte buttloads med ekstra angrep til warcastern sin. Nokka som gjorde min stakkars warcaster til kjøttdeig.
Han snuse litt på å kjøpe battleboxen til Cryx, så kanskje det blir flere som spille WM/H oppi her med tiden. Derfor eg kjøpte 2player battle boxen istedenfor en vanlig battlebox, mye enklere å lure folk til å teste om dem ikke treng investere nokka Laughing
Ser for meg at eg kjøpe Horde 2player boxen når den kommer og. Like utseendet og "greia" med Legion og Circle. Og Trollbloods ser også ganske awesome ut. Måten eg rettferdiggjør å kjøpe så mange starterkits e at om eg har/har testa alle sammen så e det mye enkler å finne ut ka eg vil spille mest med.
Og å ta med seg noen modella når man e innom byen e jo ikke umulig.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Første testgame med Warmachine Empty Re: Første testgame med Warmachine

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet