Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

+2
Bernt
Daniel
6 posters

Side 1 av 2 1, 2  Next

Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Daniel 28/7/2012, 21:55

ok, kor vanlig e det å ha løst på "alt" innafor et spillsystem? Eg har Orka i 40K, og tenke allerede at noen av de andre hæran ser spenstig ut dem og. Og de stakkars orkan e jo ikke halvferdig enda, hverken med tanke p maling eller kor mange units eg treng.
I Warmachine/Hordes har eg to! starter armies, og har løst på flere.
I Warhammer fantasy har eg haug med dverga, som ikke har blitt testspillt med en gang, og tenke der og, ooh, den hæren der hadde nokka fancy stuff dem og.

Kor vanlig e det her?

Og no til kjernen av akkurat det her problemet iallefall. Va innom 2d6 forumet litt tidliger i uka, og kom over en tråd kor en fyr sell en Ogre kingdoms hær til 1300 penga (stay away, its mine, all mine!), og har veldig løst å kjøpe den. Tankegangen min der e at:yay, da har eg to hæra i warhammer fantasy. Og Ogre Kingdoms har litt mindre modella å male enn dvergan. Og virka som en grei mengde modella for prisen. Kanskje.

her e det som selges:

OGRE KINGDOMS
MALT
3 Musicians (bellower)
3 Standarder
6 Bulls m 2ehw
6 ironguts
4 leadbelchers
1 butcher (hjemmelagd)

1/2 MALT
4 ironguts
1 butcher (hjemmelagd)
1 hunter (hjemmelagd)
2 sabertusks (high elf lions bitset litt)

UMALT, 1/2 bygd o.l.
2 gorgers
1 scraplauncher (metal)
1 tyrant (metal)
4 leadbelchers
3 ironguts¨
1 standard
1 ogre (skulle bli hjemmelagd butcher nr 3)

link til 2d6 for tråden til selger, med noen bilda: http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=18&t=9833
Bør Daniel kjøpe, eller bør Daniel holde seg langt vekk? Bør Daniel kanskje stenge kontoen og brenne alt av miniatyrspill før det går for langt?

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Bernt 29/7/2012, 00:40

Skummelt det der ja, de DE såg veldig fristanes ut :-)

Prisn på de Ogran virke grei, kan i alle fall si det...

Eg har to hæra til WHF og en til 40K og ser ikke bort fra å starte opptil flere med tia, regne nestn med det, men sånn e vel den her hobbyen rabbit

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Nexus 29/7/2012, 09:10

1300 penga for alt det der va jo ett røverkjøp, bare å slå til.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Daniel 29/7/2012, 14:46

Inget håp lengre, Daniel har enda en hær som ende opp med å støve ned. Fml Rolling Eyes

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Nexus 29/7/2012, 14:56

men den her hæren e jo stor nok til at du kan stille ei fornuftig stor warhammer liste med en gang du får den. Så da e det bare å ytre challenges til alle på forumet når du har laga ei liste og funnet ut kor stort du kan stille.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Nexus 29/7/2012, 15:02

etter en kjapp summering, så e det der nesten 1700 poeng bare i troppa (har ikke regna med karakteran.) så sko lett være mulig å slenge den opp til en 2000-2500p liste.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Daniel 29/7/2012, 18:01

Det e jo sant, blir nok fortar ferdig med den hæren enn med dvergan.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Bernt 30/7/2012, 19:51

Blei du å kjøpe?

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Daniel 30/7/2012, 20:21

jepp...Vente spent på pakke i posten da. Og Maelstrom har endelig sendt regelboka til både 40k og fantasy, så har lesestoff snart også Smile

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Bernt 3/8/2012, 13:22

Vil gjerne se bilda, ka du måtte ut med i frakt osv. mer info ønskes! :-)

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Daniel 3/8/2012, 13:37

skal opp til Iselin og Jim en tur straks, så kan slenge opp bilda og info litt seiner i kveld.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Daniel 3/8/2012, 22:04

her e bilda av det aller meste av Ogrestashet:

Nokka ymse figura, deribland en hunter og de hjemmesnektra butcheran
Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Scaled.php?server=812&filename=03082012285

De 4 Leadbelcheran som e malt
Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Scaled.php?server=267&filename=03082012287

ironguts og vanlige ogres i bakgrunnen
Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Scaled.php?server=10&filename=03082012288

Sabretusks. Men de her va vist egentlig elf lions av nokka slag. Men regne med dem kan brukes som proxy iallefall.
Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Scaled.php?server=843&filename=03082012286

Oversiktsbilde av mesteparten.
Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Scaled.php?server=560&filename=03082012289

Ogres som skal limes på baser.
Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Scaled.php?server=51&filename=03082012291

En helsikens pose med bits og gnoblars, og djeveldyret i bakgrunnen. Skal telle over kor mange gnoblars som e i posen til en anna gang.
Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Scaled.php?server=259&filename=03082012292

Har også en Tyrant, to Gorgers og en Scraplauncher i metall som ikke e montert, dem orka eg ikke knipse bilde av.
Betalte 1300 penga for tingan, pluss 100 i frakt. En del av det e malt i nokka som eg satse på e grei tabletop standard, men trur nesten at eg kunne ha gjor det hakket bedre sjøl. Men e nok av umalte modella, så det får eg jo tidsnok testa Rolling Eyes

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Bernt 3/8/2012, 23:19

Ser du les morgan kane :-)

Dem ser jo bra ut, tabletop, ser i alle fall ut som det på bildan, det e langt i fra looket som e viktigst, det e sjeldn man kommer nært figuran.

Du får ha lykke til med malinga av de der :-)

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Nexus 4/8/2012, 09:13

Bernt-Ivar skrev:Ser du les morgan kane :-)

Dem ser jo bra ut, tabletop, ser i alle fall ut som det på bildan, det e langt i fra looket som e viktigst, det e sjeldn man kommer nært figuran.

Du får ha lykke til med malinga av de der :-)


I reject that statement.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Da Git 4/8/2012, 17:51

Utseendet e viktig. Mine Skaven ser bra ut i flokk, men mange e bare ok hvis du finstudere dem. Ogra e så stor at du ser kver enkelt modell mye lettare...
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Bernt 4/8/2012, 19:35

Kenneth skrev:
Bernt-Ivar skrev:Ser du les morgan kane :-)

Dem ser jo bra ut, tabletop, ser i alle fall ut som det på bildan, det e langt i fra looket som e viktigst, det e sjeldn man kommer nært figuran.

Du får ha lykke til med malinga av de der :-)


I reject that statement.

Altså det e at dem ser bra langt i fra e viktig, at dem e så bra på nært hold e ikke så viktig(dem får ikke lov til å løfte på kver og en figur og studere)
På den første hærn, f.eks e ikke øya nødvendig på alt av figura, sånne tillempinge har de fleste gjort på sine figura alt av detalja male man bare ikke på rank and file.

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Daniel 4/8/2012, 20:00

etter en kjapp telling så har eg 35ish gnoblars, og rundt 15 hodeløse gnoblars. En del av dem ser ut som om dem e meint som basepynt til ogres, men trur eg kan bruke mesteparten av dem som en unit med meatshields.
Men no skal eg prøve å få malt en dverg eller en ogre, har ikke malt nokka sia eg posta bilda for en god stund sia. Skal også teste ut den nye textursaken til citadel.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Bernt 4/8/2012, 20:34

Har hauevis med goblin hoda som kan brukes om du treng, kan sikkert hande over nåen når du no kommer så langt.

Bernt
Champion

Antall Innlegg : 733
Join date : 10.01.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Daniel 4/8/2012, 21:02

awesomesauce. Men det e nok lenge til eg treng dem, har jo nok gnoblars til en stor unit, og e så mye anna som skal ordnes først så gnoblars e langt nede på prioriteringslista.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Nexus 5/8/2012, 08:22

Lure litt i at gnoblars og e fin som alternative redirectors osv. 15-20 i en gruppe.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Daniel 6/8/2012, 19:03

Om eg har skjønt riktig e vel det eneste tingen gnoblars e god for. Eller som kjøttskjold.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Daniel 8/8/2012, 23:04

Har så smått begynnt å male på de ogran som ikke va malt, og teste ut en anna måte å male hud på enn det eg vanligvis gjør. Den vanlige måten har sålangt vært å male fargen eg vil ha, og klæsje devlan mud eller badab black over. Greit nok det, men det funke best på orkan, og ser jo litt lite spennanes ut, så prøvde å male i 3-4 lag med forskjellige farga. Treng feedback på om det her funke.

her e Leadbelchern uten "fleshwash":
Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? 09082012296

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? 09082012298

Men syntes dem kanskje fikk hakket mye kontrast, og skulle tone litt ned, men hadde ikke nokka ordentlig wash for hud, så prøvde å blande litt dwarf flesh med en dæsj Lahmian Medium og tok over.
Her e resultatet av det:
Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? 09082012299

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? 09082012300

Vet ikke om det blei for diffust no, eller va det greiar sånn?
Eller va det horribly horrendously awful og eg må bare bruke gamlemåten?
Feedback prease.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Da Git 9/8/2012, 08:10

Tror du brukte litt for forskjellige farga til å begynne med. Ikke så lurt å ha for stor forskjell på shade og layer farge. Men mye kan berges inn med wash, som e veldig bra til å jevne ut skilla mellom fargan. Smile
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Kong Kim den Grusomste 9/8/2012, 10:47

Ka du syns sjøl? Kor heftig vil du at malejobben din ska bli? Æ blir ikke ferdig pga før nøye/utrent maleteknikk så det går tregt. Æ trur tabeltop på heile hæren e mer en godt nok og så heller male nøyere når man har tid. Bare min 2cents
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Da Git 9/8/2012, 11:58

Ja, for å sei det sånn: Huden på Ogren e flott tabletop standard. Smile Bedre enn mye eg har malt.
Da Git
Da Git
Noble

Antall Innlegg : 1155
Join date : 07.01.2011

http://ntwh.makeforum.net

Til Toppen Go down

Kordan unngår man å kjøpe nye hæra? Empty Re: Kordan unngår man å kjøpe nye hæra?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 1 av 2 1, 2  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet