Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Kjøpe nye pensla, halp?

3 posters

Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Daniel 27/12/2012, 11:20

Etter at eg starta opp med malinga igjen ser eg at de penslan eg har kanskje sku vært skifta ut. Har brukt for det meste citadel pensla av typen starter(va med i en sånn paintset thingy), basecoat, standard og detail.
E vel standard og detail penslan som i all hovedsak må skiftes ut da det e dem eg bruke mest. Har for øyeblikket en pensel fra europris som erstatter for citadel standard penselen, men like den ikke, e bare weird å bruke.

Tenkte å stikke innom bokhandelen for å se om eg fant en pensel eller tre der, men sia citadel ikke bruke størrelsa så vet eg ikke kordan pensla eg skal se etter. Eller kordan nr penslan skal ha for å være tilsvaranes dem eg har brukt til no.
Vil meine eg har to av de der rembrandt/kolinsky pensland derifra, men dem e så små at eg ikke har hatt bruken for dem enda. Va størrelse 00 og 3/0 trur eg.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Kong Kim den Grusomste 27/12/2012, 12:30

Prøv å vask penslan i sjampo og så la dem stå med balsam. Viktig å ha dem heilt rein etter malinga
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Kong Kim den Grusomste 27/12/2012, 12:45

Evt om du har en femtilapp gå på eBay å kjøp detta
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Kong Kim den Grusomste 27/12/2012, 12:49

Evt her kommer en innføring om alt, men husk, alle har sine meininger. alt i alt kommer det på personlig preferanser Wink

Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Daniel 27/12/2012, 14:16

thanks for links, har vurdert å kjøpe meg brushcleaner av some sort neste gang eg e innom ebay, virke letter det enn å sku gi penslan en hel hårkur med shampoo, balsam og massering av hodebunnen.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Kong Kim den Grusomste 27/12/2012, 14:51

Den e veldig bra, så lenge du husk å bruke den når du e ferdig å male. Brukte salo før å rense dem før og slafsa spytt på dem før å hold dem spisse(e vel ikke helsefarlig?). the masters brush cleaner and preserver: gjør alt det i en jafs, pluss resture til en vis grad utkjørte pensla.
E verd pengan
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Savras 27/12/2012, 15:15

Er ikke bra å sleike på pensaln iaf, er noen interessante giftstoffa i mange av de malingen vi bruke. Very Happy
Savras
Savras
Champion

Antall Innlegg : 608
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Daniel 27/12/2012, 18:09

Kanskje det e det noen av de der supertalentan på youtuben gjør for å få så gode resultata? noen sleik på penselen så: "the warp/waaagh/chaos speaks to me!".

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Kong Kim den Grusomste 27/12/2012, 19:11

Haha XD

Men ka merka, tja armypainter sine de hvite med trekantskaft, evt så selger de på legoloftet i Tromsø noen budsjett pensla som knuse GW sine i kvalitet og spisshet. Europris sine e trulig og bedre, se etter pensla som har fin spisshet. (Det e det æ lika, kan hende du hate det, e te syvende og sist ikke så nøye bare de e reine og spisse)
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Daniel 27/12/2012, 20:25

Det meste eg har sett på europris e litt mer sånn rund, det e den backup penseln eg bruke for øyeblikket også, likte mer den spisse typen sia eg har brukt mest det. Og e jo spissheta som e problemet med de gamle Citadel penslan mine, dem hold seg ikke spiss mer enn noen penselstrøk, så blir dem splitta eller får andre rare fasonga. Veldig irriteranes når eg glemme å forme spissen og skal ha en fin liten linje og ende opp med to eller flere streka...
Va forresten innom bokhandelen idag men det va stengt, e åpent noen tima imorra så skal prøve å svippe innom å se ka som finnes der av pensla.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Savras 28/12/2012, 01:54

Kreaktiv.no er veldig rask å levere samtidig som penslan demmes er god iforhold til prisen.
Savras
Savras
Champion

Antall Innlegg : 608
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Kong Kim den Grusomste 28/12/2012, 08:06

Andreas skrev:Kreaktiv.no er veldig rask å levere samtidig som penslan demmes er god iforhold til prisen.

Jepp også selger de airbrush Wink
Kong Kim den Grusomste
Kong Kim den Grusomste
Champion

Antall Innlegg : 987
Join date : 22.11.2011

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Daniel 28/12/2012, 12:23

Dæng, va jo hel del å velge i der ja, problemet blir jo å finne ut ka eg treng og ikke.
og trur ikke eg skal begi meg ut på airbrushing eventyr på en god stund enda, men må inrømme det hadde sikkert vært veldig handy med priming og basecoating av enkelte ting. har sett videoa av folk som bruke airbrush til detalja og men har hørt at det kreves talent for å få til det...

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Kjøpe nye pensla, halp? Empty Re: Kjøpe nye pensla, halp?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet