Ukentlig Pathfinder session via internett (Roll20.net)
+2
Bernt
Halvor
6 posters
Side 1 av 2
Side 1 av 2 • 1, 2
Ukentlig Pathfinder session via internett (Roll20.net)
Hei!
Har spillt litt Vampire RPG i Narvik, men savner AD&D sin setting. Endel av oss er bare i reisa under diverse ferier, så foreslår at vi starter en kampanje over internett. I utgangspunktet trenger vi en form for kommunikasjon (skype etc), en terning-app og helst et gridbasert kart vi kan bruke for å formidle posisjon og sånt under kamper. Jeg har sjekket ut endel løsninger (maptool, TtopRPG, google+ sin TableForge osv) men synes at Roll20.net virker som et bedre alternativ. Det er enkelt, gjennomført og har dessuten en høy brukerskare. Prosjektet er forøvrig støttet via Kickstarter og er gratis å bruke.
Roll20 støtter alle funksjoner vi trenger og mer. Her er noen samplevideos:
(kan desverre ikke linke... "New members are not allowed to post external links or emails for 7 days. Please contact the forum administrator for more information.")
App vist fra spillers perspektiv
App vist fra DM perspektiv
Internett er selvfølgelig ikke en erstatning for tradisjonelle sessions, men det er vanskelig å få igang faste sessions når vi bare møtes et par ganger i året!
Planlegger ihvertfall å sette opp et prøve-session for å bli kjent med verktøyet og få en følelse for hvordan det fungerer. Kom gjerne med innspill og ideer!
Jeg har snakket med Eiven og Andreas, som begge virker interessert i å gi det et forsøk.
edit: grammarz
edit2: la direkte linka i posten (Andreas)
Har spillt litt Vampire RPG i Narvik, men savner AD&D sin setting. Endel av oss er bare i reisa under diverse ferier, så foreslår at vi starter en kampanje over internett. I utgangspunktet trenger vi en form for kommunikasjon (skype etc), en terning-app og helst et gridbasert kart vi kan bruke for å formidle posisjon og sånt under kamper. Jeg har sjekket ut endel løsninger (maptool, TtopRPG, google+ sin TableForge osv) men synes at Roll20.net virker som et bedre alternativ. Det er enkelt, gjennomført og har dessuten en høy brukerskare. Prosjektet er forøvrig støttet via Kickstarter og er gratis å bruke.
Roll20 støtter alle funksjoner vi trenger og mer. Her er noen samplevideos:
(kan desverre ikke linke... "New members are not allowed to post external links or emails for 7 days. Please contact the forum administrator for more information.")
App vist fra spillers perspektiv
App vist fra DM perspektiv
Internett er selvfølgelig ikke en erstatning for tradisjonelle sessions, men det er vanskelig å få igang faste sessions når vi bare møtes et par ganger i året!
Planlegger ihvertfall å sette opp et prøve-session for å bli kjent med verktøyet og få en følelse for hvordan det fungerer. Kom gjerne med innspill og ideer!
Jeg har snakket med Eiven og Andreas, som begge virker interessert i å gi det et forsøk.
edit: grammarz
edit2: la direkte linka i posten (Andreas)
Halvor- Peasant
- Antall Innlegg : 10
Re: Ukentlig Pathfinder session via internett (Roll20.net)
Eg e sikker med på et test session.
Bernt- Champion
- Antall Innlegg : 733
Er virkelig verdt et forsøk ihvertfall, har aldri testa online RP før.
Savras- Champion
- Antall Innlegg : 608
Indeed! Til nå har vi da Eiven, Andreas og Bernt. Noen flere? Kanskje vi kan ta en prat over Skype imorra eller på torsdag for å finne ut hvem som ønsker å være GM, finne ut når det passer for folk å spille, kaste rolls og sånt slik at man kan mekke char på forhånd til session?
Halvor- Peasant
kan alltids hive meg med dersom det ikke treff på seinvakten mine ihvertfall
Nexus- Noble
- Antall Innlegg : 1201
Kunne det her vært gjort sånn at kenneth kan kjøre hannes eventyr(sandbox greie)?
Bernt- Champion
Er ikke kjent med Kenneth sin sandbox greie (leita litt på forumet..) men om han ønsker å være DM så er det kjempebra!
Foretrekker å begynne på level 1 sia det er endel år siden jeg har spilt AD&D (første gang jeg tester pathfinder) og fordi jeg tror det er greit å begynne enkelt når vi tester hvordan det vil fungere over internett.
Foretrekker å begynne på level 1 sia det er endel år siden jeg har spilt AD&D (første gang jeg tester pathfinder) og fordi jeg tror det er greit å begynne enkelt når vi tester hvordan det vil fungere over internett.
Halvor- Peasant
Eg vil gjerne være med på Kenneth sitt planlagte opplegg, men har ikke lyst til å spille over nett. Det e ikke en form for spill som eg klare å engasjere meg nok i til at det blir bra. Men når dokker prøve må dokker ha lykke til.
Har diskutert litt over Skype med endel av dere.
Vi prøver å få igang spilling lørdag 9. mars kl 18.00 så lenge det er et tidspunkt som fungerer for alle. Andreas har sagt seg villig til å være DM og blir å kjøre en mindre modul (1-2 sessions) så ser vi det an deretter.
Bruker pointbuy for ability score slik at vi kan mekke char i forveien.
Tror jeg muligens går en sorcerer, med mindre noen andre har veldig lyst å spille en.
PS. ha mic tilgjengelig! (durrr..)
Vi prøver å få igang spilling lørdag 9. mars kl 18.00 så lenge det er et tidspunkt som fungerer for alle. Andreas har sagt seg villig til å være DM og blir å kjøre en mindre modul (1-2 sessions) så ser vi det an deretter.
Bruker pointbuy for ability score slik at vi kan mekke char i forveien.
Tror jeg muligens går en sorcerer, med mindre noen andre har veldig lyst å spille en.
PS. ha mic tilgjengelig! (durrr..)
Halvor- Peasant
Bruke 25-point buy. Blir å leite tter en litt nyere modul, sida den som først va foreslått va fra fasen mellom 3.5 og pathfinder og en del regla va litt wonky i den tida.
Savras- Champion
- Antall Innlegg : 608
Mulig eg e med, kan ikke si det sikkert.
Bernt- Champion
Ja kosn blir det her... Sitt en å enhver på skype og forteller hva han får på terningen ?
Jim- Boss
- Antall Innlegg : 276
Bernt: OK, vi kan sikkert ta det en annen dag om det blir problematisk for deg. Vi vil jo gjerne ha deg med. =)
Jim: Ja og nei. Vi snakker over skype og bruker Roll20 som et program for å holde oversikt i kamper og for å kaste terninger, samt andre ting. Sjekk ut videoene jeg linket i toppen for mer info.
Jim: Ja og nei. Vi snakker over skype og bruker Roll20 som et program for å holde oversikt i kamper og for å kaste terninger, samt andre ting. Sjekk ut videoene jeg linket i toppen for mer info.
Halvor- Peasant
Va ihvertfall greit oversiktlig, og man treng ikke engang å ha karakteren i papirformat (Hero Lab 4tlulz
Nexus- Noble
Om det ikke passe klokka seks i morra passe det sikkert litt seiner(syv/åtteish)
Bernt- Champion
husk å ha karakteran så klar som mulig (dvs heilt klar) til vi ska spille, så kan vi hoppe rett på greia.
Edit: Laga meg en druid. Og før noen kommer å hyle "YESSS party healer!!", så tenke han her YESSS! FREE PET FOOD!
Edit: Laga meg en druid. Og før noen kommer å hyle "YESSS party healer!!", så tenke han her YESSS! FREE PET FOOD!
Nexus- Noble
Yes!! Party Heal.. hæ?
Halvor- Peasant
Sorry lads, that sorcerer was too badly wounded, had to put him down. Big shame, big shame..
Nexus- Noble
Katti passe det å ta neste session? ta det til uka, alle dagan passe for meg...
Bernt- Champion
ikke tirsdag og torsdagskveld som vanlig for min del.
Nexus- Noble
Oppvarmingssession imorra??
For å slippe frem og tilbake med kort varsel foreslår jeg at vi starter mandag (imorra) kl 18.00 med mindre noen andre foreslår onsdag innen kl 12.00 imorra!
For å slippe frem og tilbake med kort varsel foreslår jeg at vi starter mandag (imorra) kl 18.00 med mindre noen andre foreslår onsdag innen kl 12.00 imorra!
Halvor- Peasant
E med på den. E du kommet deg til reisa, eller kjøre vi over teh interwebz enda?
Nexus- Noble
Kom hjem i ettermiddag
Halvor- Peasant
Ah nais, treng bare å avtale spilleplass og kem som e med da.
Nexus- Noble
Rakel e borte den neste månedn så har ikke barnevakt, ser svært gjerne at vi tar det her hos meg fra halv åtte.
Mangle en spiller så skal vi rekruttere en til eller skal vi klare oss med 3?
Mangle en spiller så skal vi rekruttere en til eller skal vi klare oss med 3?
Bernt- Champion
Side 1 av 2 • 1, 2
Similar topics
» Pathfinder
» Pathfinder PDF
» Session UKE 7
» Session Lørdag (Uke 2)
» Session tirsdag 25.01.11 (uke 4)
» Pathfinder PDF
» Session UKE 7
» Session Lørdag (Uke 2)