Nord-Troms Warhammer Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

3 posters

Go down

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss Empty Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

Poste  Nexus 8/8/2013, 13:48

Vurderte å kjøpe inn en av de her bare for å være med på leken, så da spør eg dokker som har spilt litt no, kordan funke dem? Orc Tongue
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss Empty Re: Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

Poste  Daniel 8/8/2013, 16:05

Hjelpe det vist eg sir eg har begge starterkit'an så du kan teste playstyle?Laughing 

Circle e innafor hordes, convergence e innafor warmachine. Litt forskjella på kordan du får resursa til spells og ekstra angrep på beistan dine.
Warmachine (convergence of cyriss) e litt mere resource management, og Hordes ( circle of ourboros) e litt mere risk management.

Med det meine eg at innafor Warmachine så får warcastern/warlocken din (HQ'n) alltid en fast sum focus (mana) hver runde, uansett om du har alle unitan dine intakt. Så der har du nesten mer å rutte med ettersom du mister warjacks og kan fokusere kun på spells og kun en warjack.
Innafor Hordes, så har du fury (mana), men de genereres ikke automatisk hver runde, du tvinge beistan dine til å gjøre ting, og dem generere fury, som du kan samle inn neste runde. Om du miste store beist så betyr det mindre fury du kan få utover spillet. Hence risk management.

Ang spillestil e vel Cirlce of Orboros en av de raskeste hæran i spillet, har plenty med defence men ikke så mye armour. Dem e også veldig glad i å ignorere eller få fordela av skogsterreng, og e vel over gjennomsnittet glad i spells og teleportering. Dem har vel også en del måta å generere forests på, for ekstra shenanigans, og mye av Circle kan gå over skoga og rough terrain uten penalties. (Du kan for eksempel ikke charge over rough terrain uten pathfinder, nokka som det meste av Cirlce har tilgang til)
Utseendemessig e dem full av druida, kannibala, ulva, varulva og elemental "golem lookalikes", og noen skumle geitegreier.

Convergence of Cyriss, som nyeste faksjon i spillet har bare et fåtall modella ute atm, og skal være en såkalt limited release faction. Med det meines det ikke at dem kun selges en viss periode, men at dem ikke e planlagt å få så mange forskjellige units som alle andre utgitte faksjona. Men ifølge armyboka så får dem en grei del ting som kommer uansett, så ser ikke på det som et stort problem.
Av spillestil så e det litt uvist enda, men Convergence har mye nye triks å vise til. Warjacks kan blandt anna få en focus av warcastern i begynnelsen av runden, for å booste attacks, kjøpe charge eller special attacks osv, og kan om dem e nært en kompis gi den brukte focusen til kompisen.
Utseendemessig e dem for det meste full av clockwork contructs, men et fåtall menneskelige modella, og resten større robots.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss Empty Re: Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

Poste  Daniel 8/8/2013, 22:50

Sorry for dobbelpost, men om du finn ut at Circle ser/virke artig kan eg selge unna det eg har (basically innholdet i en battlebox, dog den ene argusen e bytta til en winterargus sia eg kjøpte 2player boxen, + en full unit warriors).
Og mercenaries og minions kan kjøres som sine egne liste om du likte noen av de modellan bedre enn main factions, men da med enkelte forbehold. Huske ikke helt kordan det va med mercs og minions som egne liste, om du "måtte" følge spesielle liste, eller om du kunne blande alle som jobba for gitte faksjona. Under mercenaries e det Rhulic dwarfs (treg, mye rustning og skummel skyting, dem får en egen colossal etterkvert), pirates (trur det e mye spell og buff shenanigans på dem), og to andre som eg ikke huske i farta. Minions (basically mercs for Hordes om eg ikke hadde skrevet det allerede) har i all hovedsak farrows, som e masse villsvinaktige monster, og gatormen, som e sinte krokodilla og andre sumpmonster.

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss Empty Re: Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

Poste  Nexus 9/8/2013, 06:19

interessant tanke. trur vi faktisk kan diskutere pris på det der.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss Empty Re: Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

Poste  Jim 9/8/2013, 06:50

Har også en ganske Nice warcaster liggende til Oroboros.. Tenkte å bruke han som sorcerer til Chaos i WH men det blir ikke å skje no Orc Tongue
Huske ikke navnet på han men det er castern som bruke ljå Wink
Jim
Jim
Boss

Antall Innlegg : 276
Join date : 12.01.2011

Til Toppen Go down

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss Empty Re: Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

Poste  Jim 9/8/2013, 06:54

Eller glem det... Vil ikke ha han der i mot meg Orc Tongue

http://battlecollege.wikispaces.com/mkiiMohsar Her er han Smile
Jim
Jim
Boss

Antall Innlegg : 276
Join date : 12.01.2011

Til Toppen Go down

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss Empty Re: Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

Poste  Daniel 9/8/2013, 18:19

https://twitter.com/Kriegsspiele/status/333186592678223872
Det e jo en måte å spille Circle på...

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss Empty Re: Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

Poste  Nexus 9/8/2013, 20:17

Trolls and goblins ja.
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss Empty Re: Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

Poste  Daniel 4/9/2013, 07:27

Dagens salg på miniture market e en heavy infantry unit til Circle!
http://www.miniaturemarket.com/pip72066.html

Daniel
Standard Bearer

Antall Innlegg : 209
Join date : 07.01.2012

Til Toppen Go down

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss Empty Re: Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

Poste  Nexus 4/9/2013, 15:27

Sku ha fulgt opp, men har prosjekt nok foran meg no Orc Tongue

Ska male opp det eg har av circle no før eg begynne å investere i meir Orc Tongue
Nexus
Nexus
Noble

Antall Innlegg : 1201
Join date : 07.01.2011

Til Toppen Go down

Circle Orobos eller Convergence of Cyriss Empty Re: Circle Orobos eller Convergence of Cyriss

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet